HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Min anläggning (uppdaterad!)
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 10

Snutten
Member

Sweden
3080 Posts

Posted - 2017/04/13 :  11:19:16  Show Profile Send Snutten a Private Message  Reply
Provade igår min äldre laptop mot en nyare snabbare, och jo det låter bättre med den nye, så den blir kvar.
Det är möjligt att använda lägre "latency" vilket ljudmässigt ger fördelar. Det blir bättre dynamik, mer detaljer och längre decay/avklingning.
Äntligen låter det som det "borde" med tanke på vad det kostat.
Go to Top of Page

Snutten
Member

Sweden
3080 Posts

Posted - 2017/05/12 :  22:54:28  Show Profile Send Snutten a Private Message  Reply
Nu är nya slutsteget inspelat, det låter jättefint. Är detta slutstationnen? Nej, jag har fått lite nya insikter som ska realiseras förr eller senare, men slutsteget blir kvar.
Go to Top of Page

AlfaGTV
300.000-klubben

Sweden
3610 Posts

Posted - 2017/05/13 :  09:03:52  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Har du övervägt att prova någon annan filspelningslösning? Mina egna övningar har entydigt pekat på att få bort datorn ur racket för bästa ljud.
Jag tänker Raspberry Pi, Squeezebox Touch, microRendu eller liknande och datorn där den hör hemma, dvs. i skrubben! Det finns ju givetvis andra streamingprodukter som uppnår samma sak, som t.ex. Marantz/Pioneer nätverksspelare som alla fungerar väl med UPnP.
Det kanske inte alls passar ditt sätt att spela musik men för mig har det inneburit ett mycket tydligt steg framåt ljuudmässigt.

Och bristen på bilder gör att jag är helt förvirrad! Köpte inte du ett Graaf slutsteg ganska nyligen?

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Figge
100.000-klubben

Sweden
1802 Posts

Posted - 2017/05/13 :  17:59:44  Show Profile Send Figge a Private Message  Reply
Graaf fungerade lika bra som en Fiat.

Audio Aero Capitole MKII, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Music First Baby Reference, Pure Audio Mono, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum och Chord Sarum jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu och Isotek Aquarius.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.
Go to Top of Page

Snutten
Member

Sweden
3080 Posts

Posted - 2017/05/13 :  20:09:55  Show Profile Send Snutten a Private Message  Reply
Jag kan tänka mig använda annan lösning men det ligger i framtiden, jag ska prova lite längre fram, men priserna på mediaspelare typ Aurender mfl är betydande så visst en billigare lösning som du föreslår är säkert värt att prova. Vad gäller slutsteg så står det ju i tråden vad som hänt (Graaf hade funktionsproblem men lät riktigt bra, ska nu vara fixad av Graaf men jag kände osäkerhet kring den och ville inte ta risken).
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

Sweden
4535 Posts

Posted - 2017/05/13 :  20:22:02  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message  Reply
Precis som AlfaGTV vill jag rekommendera en Raspberry eller NanoPi Neo2. Tillsammans med Roon Lab spelar det riktigt bra! Väl värt att undersöka!

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

AlfaGTV
300.000-klubben

Sweden
3610 Posts

Posted - 2017/05/13 :  23:42:17  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Ja, givetvis, det bidde ju ett Pass! Jag trodde du hade bytt igen, men det var ett missförstånd.

Och Figge, vakta din tunga, du vet att Alfa är en del av Fiat-koncernen va?
Även om dessa båda kan vara konstruerade o byggda med mera passion än kvalitet ibland!

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page
Page: of 10 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000