HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Fjorgyn, JBL-plankor och mycket annat bröde!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 25

deerhunt
Member

349 Posts

Posted - 2021/08/01 :  13:54:59  Show Profile Send deerhunt a Private Message  Reply
Sorry om det strular med pm. Får kolla vad det kan vara.
Jag hör av mig via mail

Man skall akta sig för den som funnit sanningen, och hålla sig till de som fortfarande söker
Go to Top of Page

deerhunt
Member

349 Posts

Posted - 2021/08/09 :  19:18:33  Show Profile Send deerhunt a Private Message  Reply
Jag och Tommas tackar för ett mycket trevligt besök hos Amatören igår! Det blev ett varmt mottagande, full service på kaffe/fika/mat och många trevliga och lärorika diskussioner

För egen del var det nyfikenhet på stora element, horn, aktiv drivning och akustiklösningar som gjorde att jag kontaktade Amatören som tog emot med öppen famn!

Mitt system skiljer sig väsentligt då jag använder genomgående Accuton-element, passiv delning och 2-kanalers slutsteg.

Efter inledande frukost och diverse diskussioner (inte bara hifi utan även svetsing i olika material och metoder, verktygsmaskiner och mekanisk konstruktion) så började vi lyssna på systemet uppe med en låtlista som spände från svensk visa till AC/DC.

Detta system har trimmats under lång tid och det märktes då integrationen mellan elementen var så bra att högtalarna har förmågan att försvinna ur ljudbilden.
Kvar finns ett massivt basfundament samt bredd och djup och ett övre register som aldrig låter ansträngt eller pockar på uppmärksamhet.

Senare blev det en tur ner i källaren och här serveras man JBL-basar i öppen baffel och TAD-diskant i horn.

I mina öron en luftigare basåtergivning som passar mig utmärkt och framförallt ett horn som låter dynamiskt, varmt, naturligt och utsträckt. Detta gav mersmak och (första) gången jag på allvar överväger hornhögtalare.

Det blev en heldag och som avslutning fick vi lite massage i form av Infected Mushroom. Nåt som kommer finnas kvar i minnet under lång tid framöver Väldigt tydligt att systemet trivs att spelas på hög volym med full kontroll på alla register.

Tack igen Amatören! Vi får ta en returmatch i Halland framöver

Man skall akta sig för den som funnit sanningen, och hålla sig till de som fortfarande söker
Go to Top of Page
Page: of 25 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000