HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Vad gjorde dig grinig idag? Aka gnälltråden.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author  Topic Next Topic
Page: of 74

soundbrigade
Kyrillifil

6627 Posts

Posted - 2018/07/05 :  22:15:54  Show Profile  Visit soundbrigade's Homepage Send soundbrigade a Private Message  Reply
Posten har k*kat till det IGEN!!!!

Ett kinapaket skickade man tillbaka för att jag inte betalat moms, men någon avisering såg jag aldrig till.

Nu var det dags igen. En djävligt bra CD (Elkie Brooks) hamnade i Nödinge i stället för i Vänersborg. När jag bad dem sortera om och sortera rätt, skickade de tillbaka skivan till avsändare.

Vad i hela glödheta sysslar man med på Posten????

Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.
Bo Rothstein, professor i statsvetenskap
Go to Top of Page

räven
Member

3623 Posts

Posted - 2018/07/06 :  10:30:36  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Posten suger hårig älgpung!

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

6764 Posts

Posted - 2018/07/06 :  17:06:30  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Älgpung är inte att leka med

Jag hade det tvivelaktiga nöjet att dela lunchbord med två tjejer i 25 årsåldern som snackade böcker. De snackade oavbrutet om diverse konspirationsteorier som fanns i böcker de läst men inte förstått.

Jag kunde ana en viss faktaresistens om man ska utrycka sig fint

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.

Edited by - Micke Y on 2018/07/06 17:08:52
Go to Top of Page

Håkan64
Västkustkille i Syd, 500.000-klubben

3314 Posts

Posted - 2018/07/13 :  20:44:55  Show Profile  Visit Håkan64's Homepage Send Håkan64 a Private Message  Reply
Trött på att inte få vara trött på värmen...

Naim, Thorens TD150, JBL L65 och Moccamaster.
Go to Top of Page

FBK
500.000-klubben, Klubbmästare i AÖ & UA

6246 Posts

Posted - 2018/07/13 :  21:08:28  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Super trött på värmen, och värre ska det bli

Sk. Neutrala högtalare är kanske mer för tekniker som utvärderar andra komponenters egenskaper eller dem med större intresse av mätvärden och konstruktionsprinciper än av själva musikupplevelsen.
Och söker du så bra ljud som möjligt för en begränsad summa och är beredd att tänka utanför boxen Hifi ,titta i mina systemtråd.
Go to Top of Page

soundbrigade
Kyrillifil

6627 Posts

Posted - 2018/07/14 :  09:31:15  Show Profile  Visit soundbrigade's Homepage Send soundbrigade a Private Message  Reply
Nu får det vara hur varmt som helst, det är semester tre veckor men ....

Jag tar ut en framtida grinighet redan idag. Nu har jag 3 veckors semester/ledighet. Efter semestern/ledigheten är vi tre gubbar (halv styrka) som är tillbaka i produktionen. Igår hängdes produktionsorderlistan för 1a veckan efter semestern ut och det visar sig att beläggningen ligger på 2/3 av normalbeläggning med FULL bemanning. Dessutom är två kontorsråttor, vilka kan ut i produktionen om det kniper, också borta. Vi är tre gubbar som kommer att få göra nästan lika mycket som 6(+2) gör i vanliga fall - vi kommer fan att jobba ihjäl oss.

Jag fick en förfråga om jag kunde tänka mig att jobba v 32 eftersom det bara var en i monteringen, men att det skulle vara en ursäkt för att köra full beläggning kan jag bara säga - HELVETE!

Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.
Bo Rothstein, professor i statsvetenskap
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn

6750 Posts

Posted - 2018/07/14 :  10:18:14  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Helvetes flugjävlar! Det är krig nu hemma och jag är skoningslös!

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Circlomanen
Överstepräst i HORNETS HELIGA Entusiast-Harry 2006

9281 Posts

Posted - 2018/07/14 :  12:07:00  Show Profile  Visit Circlomanen's Homepage Send Circlomanen a Private Message  Reply
Är hungrig och väntar på burgare som tar tid..........

It is better to be wrong than to be vague.

Success is the ability to go from one failure to another without loss of enthusiasm!
Go to Top of Page

Circlomanen

9281 Posts

Posted - 2018/07/14 :  12:09:53  Show Profile  Visit Circlomanen's Homepage Send Circlomanen a Private Message  Reply
I torsdags fick jag lyssna på hårt drivna hög-Qiga basar i hårt peak-avstämd kräkreflex..... The horrible basreflex-sound was intense.

Success is the ability to go from one failure to another without loss of enthusiasm!
Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2656 Posts

Posted - 2018/07/16 :  19:19:16  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
Kan du vara extra känslig mot basreflexhögtalare precis som en del verkar vara extra känsliga mot hornhögtalare?

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

Circlomanen

9281 Posts

Posted - 2018/07/17 :  17:35:05  Show Profile  Visit Circlomanen's Homepage Send Circlomanen a Private Message  Reply
Nej. Jag är inte extra känslig mot basreflex. Jag gillar bara inte uselt ljud. Basreflex kan pga dess höga Q och snäva lågpassfunktion inte återge komplexa toner utan strävar efter att sinusvågifiera allt som inte är sinusiodalt.

Go to Top of Page

Circlomanen

9281 Posts

Posted - 2018/07/17 :  17:36:56  Show Profile  Visit Circlomanen's Homepage Send Circlomanen a Private Message  Reply
Nu är jag panzarhugrig och min grillmästare är ute på sjön.

Go to Top of Page

Goldfinger
Member

1736 Posts

Posted - 2018/07/17 :  22:34:58  Show Profile Send Goldfinger a Private Message  Reply
quote:
Basreflex kan pga dess höga Q och snäva lågpassfunktion inte återge komplexa toner utan strävar efter att sinusvågifiera allt som inte är sinusiodalt.

Man får nog se till varje enskild konstruktion istället för att använda tumregler.
Det finns definitivt problematiska konstruktioner i bägge lägren.
Är allting välanpassat och maximerat för optimal prestanda är min upplevelse att det är svårt att särskilja reflex mot slutet system.
Men visst, en dåligt avstämd basreflex låter inte bra, men kan man vara säker på att alla konstruktörer bygger för att åstadkomma en så återgivningsmässigt bra högtalare som möjligt?
Kanske fler än man tror säljer på en ljuddesign/visuell design och kompromissar därefter?

Mäter det bra så är det iaf inte dåligt..
Go to Top of Page
Page: of 74  Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000