HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Vad gjorde Dig glad idag?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author  Topic Next Topic
Page: of 84

Håkan64
Västkustkille i Syd, 500.000-klubben

3585 Posts

Posted - 2019/06/12 :  20:52:01  Show Profile  Visit Håkan64's Homepage Send Håkan64 a Private Message  Reply
Mitt Gold note PH-10 har fått en kompis som heter PSU-10. De leker fint ihop.
Go to Top of Page

Circlomanen
Överstepräst i HORNETS HELIGA Entusiast-Harry 2006

9698 Posts

Posted - 2019/06/13 :  19:41:41  Show Profile  Visit Circlomanen's Homepage Send Circlomanen a Private Message  Reply
Vädret i eftermidag.

Våra marsvin instämmer medans dom hjälper till att trimma gräsmattan åt oss.

Miljövänliga och rätt så tysta gräsklippare.

It is better to be wrong than to be vague.

Success is the ability to go from one failure to another without loss of enthusiasm!
Go to Top of Page

Circlomanen
Överstepräst i HORNETS HELIGA Entusiast-Harry 2006

9698 Posts

Posted - 2019/06/13 :  20:55:22  Show Profile  Visit Circlomanen's Homepage Send Circlomanen a Private Message  Reply
https://youtu.be/aR5N2Jl8k14

https://en.wikipedia.org/wiki/Artificial_intuition

Eftersom människans sinne till största delen är en rätt maskinell funktion så går den såklart att bygga och förbättra med processorer.

Jag längtar efter att få avlasta mitt sinne med hjälp av datorer som omedelbart kan ge mig feedback på mina tankar med hjälp av strukturell hållfastighetsanalys, beräkningar, visuella 3D-modeller och förslag på varianter i mitt tänkade.

Tänk att kunna sitta och dagdrömma om en enkel förstärkare och datorn kan direkt visa på miljoner olika förslag på hur man dopar och utformar en SIT för att få exakt de överföringskurvorna under exakt de omständigheterna man efterfrågar eller behöver!!!
När man hittar en så perfekt lösning som material och process-teknik medger så tänker man bara "beställ" och några timmar senare så kommer en drönare flygande med ett par fortfarande lätt ljumna SITar i GalliumNitrid redo för att löda in på kretskortet som ligger i samma leveranspåse (jag vill löda ihop det själv, då det känns som del av skapandet).

Tankar på dessa framtida möjligheterna gör mig glad idag.

It is better to be wrong than to be vague.

Success is the ability to go from one failure to another without loss of enthusiasm!

Edited by - Circlomanen on 2019/06/13 20:55:57
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

6898 Posts

Posted - 2019/06/13 :  22:58:58  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Ikväll har jag sett o hört Robert Plant o jag är grymt nöjd och glad.

Han är så dj-a bra

ibland är det befogat med kraftytryck

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Håkan64
Västkustkille i Syd, 500.000-klubben

3585 Posts

Posted - 2019/06/14 :  13:16:06  Show Profile  Visit Håkan64's Homepage Send Håkan64 a Private Message  Reply
Hittade en fin tonarmskabel till demopris.
Go to Top of Page
Page: of 84  Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.29 sekunder. Snitz Forums 2000