HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Hur få in FLAC i SlimSever?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
Vox Posted - 2008/06/28 : 22:59:39
Tills nu har jag endast skapat FLAC via EAC och utan problem fått in dem i SlimServer. Då jag nu är prenumerant på FLAC från B&W vet jag inte hur jag skall gå till väga med de färdiga FLAC-filerna för att få in dem i SlimServer.

Jag har placerat filerna i mappar på samma sätt som jag gjort mha EAC, men det verkar som att SlimServer inte ser dem.

Någon som har några tips?

7   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Björn-Ola Posted - 2008/06/29 : 12:10:48
Det ska bara vara att tala om i vilken mapp musiken ligger i och låta Squeezecenter scanna. Jag har inte haft några som helst problem med detta. Men man måste scanna om varje gång man lägger in ny musik.
Kul är att man kan ha undermappar, exempelvis "Stinas Musik" och "Kalles Musik". På så sätt kan man enkelt hålla isär olika familjemelemmars musik. Mappstrukturen kan då exempelvis se ut så här: Musik/Stina/Artist/Album/
JWO Posted - 2008/06/29 : 11:37:19
Hur löste du det? Vilket var lösningen?

Mvh
Vox Posted - 2008/06/29 : 11:14:41
Problemet löst.
JWO Posted - 2008/06/29 : 11:04:44
Finns det inte en funktion som Re-scannar hårdisken och den angivna sökvägen efter ny musik man just lagt in. Har för mig det.
Ayn Posted - 2008/06/29 : 00:39:56
Skulle gissa att du behöver installera FLAC självt? I Linux är det enkelt, "apt-get install flac" eller liknande beroende på dist. I vindåvvs vet jag inte på rak arm hur man gör.
j0akim Posted - 2008/06/29 : 00:11:22
Skumt, själv har jag massa flac på datorn som min slimserver hittar när jag gör en musiksökning.. Har du kollat om de är taggade? Eller eventuellt ligger under "new music".
Vox Posted - 2008/06/28 : 23:36:21
Har nu läst mig till att det även måste finnas en "playlist". Frågan nu är hur jag skall skapa en sådan på enklast möjliga sätt. Några förslag?

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000