Tills nu har jag endast skapat FLAC via EAC och utan problem fått in dem i SlimServer. Då jag nu är prenumerant på FLAC från B&W vet jag inte hur jag skall gå till väga med de färdiga FLAC-filerna för att få in dem i SlimServer.
Jag har placerat filerna i mappar på samma sätt som jag gjort mha EAC, men det verkar som att SlimServer inte ser dem.
Någon som har några tips?
"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Skumt, själv har jag massa flac på datorn som min slimserver hittar när jag gör en musiksökning.. Har du kollat om de är taggade? Eller eventuellt ligger under "new music".
Skulle gissa att du behöver installera FLAC självt? I Linux är det enkelt, "apt-get install flac" eller liknande beroende på dist. I vindåvvs vet jag inte på rak arm hur man gör.
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Det ska bara vara att tala om i vilken mapp musiken ligger i och låta Squeezecenter scanna. Jag har inte haft några som helst problem med detta. Men man måste scanna om varje gång man lägger in ny musik. Kul är att man kan ha undermappar, exempelvis "Stinas Musik" och "Kalles Musik". På så sätt kan man enkelt hålla isär olika familjemelemmars musik. Mappstrukturen kan då exempelvis se ut så här: Musik/Stina/Artist/Album/
"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"