HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Hittar hem med iS, Lavry och InterM, Bilder s.3
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

JWO
fd. OhmBoy

1713 Posts

Posted - 2007/07/29 :  10:37:56  Show Profile  Visit JWO's Homepage Send JWO a Private Message  Reply
Tack så fina inlägg!

Det finns en genväg till det perfekta ljudet: Intelligent Sounds iS8pro mk2+!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=77254
Go to Top of Page

Amund
Fisherman

682 Posts

Posted - 2007/08/01 :  22:35:36  Show Profile Send Amund a Private Message  Reply
Grattis till en trevlig anläggning!!
Om du har Dans gamla Totem betyder det, om jag inte minns fel, att det då är mina gamla Kul att dom finns kvar på forumet.


Mvh, Danne

/Daniel

"Arbetar för Hifi Art ibland"
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2007/08/03 :  13:06:16  Show Profile Send Blue a Private Message  Reply
Som Roksan-ägare kan jag bara instämma: Trevligt, trevligt! Dessutom verkar vi ha liknande kablage.

En grej att fundera på kan vara att skaffa stabilare bänk, även om den du har är snygg ser den lite skakis ut. Fast den är kanske stabil?

Sedan undrar jag var du har gömt RIAA-steget.

: )

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

JWO
fd. OhmBoy

1713 Posts

Posted - 2009/04/12 :  22:12:11  Show Profile  Visit JWO's Homepage Send JWO a Private Message  Reply
Jag har slagit mig till ro. Vägen har varit ibland plågsam men mödan värd. Jag har lärt mig mycket. Jag konstaterar att det är skönt att landa med följande system:

Ljudet kommer ut ur de fantastiska IS6 pro mk2 från Intelligent Sound. Kraften kommer från mina 8.5V2 reference monoblock från Nuforce.
Försteget är också Nuforce (P8). Jag har lyxat till det och beställt den fina fjärren som är formad som en oktagon och gjord av metall:


Källan är en Squeezebox V3 med en Benchmark Dac1. En egen liten server är tillägnad bara till att hålla musiken levande: Fit Pc Slim.

Lite mysbilder:


Mysbild tagen utan blixt

Lite närmre

Uppgraderade NuForce 8.5V2 monoblock. Jag har aldrig hört på maken till rent spelande och upplöst förstärkare. Helt fantastiska, väger under två kilo

Stabila stativ av gjuten betong, väger in på ca 50 kg styck, självklart med NoVibra under IS6orna

Mums!

En av de mest välljudande högtalarna jag hört.

Tjocka sammetstyger tar bort o välkomna ljudfenomen

Signalkablar är från Silk och högtalarkablar är från Silspeak. Digitalkabeln är just nu från Eichmann (Digital Express 2), men skall bytas ut till en IS kabel (såklart)

Kan tilläggas att Nuforceblocken drar ca 10-15w, slå det är inte lätt

Detta är ett system som är mycket upplöst i karaktären...

Jag har hört att NuForceblocken kan dra nytta av bättre nätkablar och strömrenare, men jag vet inte om jag vill gå den vägen

Överlag är jag MER än nöjd. Låter helt enkelt bus-bra

Det finns en genväg till det perfekta ljudet: Intelligent Sounds iS8pro mk2+!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=77254

Edited by - JWO on 2009/04/12 23:22:48
Go to Top of Page

Gozzi
Klubbmästare i UA, 200.000-klubben

953 Posts

Posted - 2009/04/13 :  08:00:16  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Trevligt system, min bror har Nu force så det har blivit en del lyssning. Låter riktigt bra :)

[i][purple]
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2009/04/13 :  08:31:41  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Ger begreppet minianläggning en helt ny innebörd.
Go to Top of Page

JWO
fd. OhmBoy

1713 Posts

Posted - 2009/04/13 :  09:21:18  Show Profile  Visit JWO's Homepage Send JWO a Private Message  Reply
Rummet är ca 4 x 10 m och jag måste spela på tvären. Men det går bra, låter bäst om jag sitter ca 80 centimeter från bakvägg. iS högtalarna låter lika bra i närfältslyssning, jag har 2.5 m mellan högtalarna och mig. Det är kul med alla detaljer detta system kan leverera, häftigt att blunda och lyssna igenom en futuristisk ambientplatta med tex Future Sound Of London eller Blüchel & von Deylen, självklart med lite nag champa rökelser och ett levande ljus tänt i det annars mörka rummet

Det finns en genväg till det perfekta ljudet: Intelligent Sounds iS8pro mk2+!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=77254

Edited by - JWO on 2009/04/13 09:22:15
Go to Top of Page

räven
Member

3652 Posts

Posted - 2009/04/13 :  10:44:18  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Ser riktigt fint ut, även om alla blå ledlampor kommer att psyka ut dig så småningom.

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

JWO
fd. OhmBoy

1713 Posts

Posted - 2009/04/13 :  12:10:15  Show Profile  Visit JWO's Homepage Send JWO a Private Message  Reply
Tack! Jo, jag vet! Känner mig förföljd. Provade att sätta svart tejp för, det funkade, får se om det är den bästa lösningen..

Det finns en genväg till det perfekta ljudet: Intelligent Sounds iS8pro mk2+!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=77254

Edited by - JWO on 2009/04/13 12:10:44
Go to Top of Page

Jonne
Member

1102 Posts

Posted - 2009/04/13 :  12:52:58  Show Profile Send Jonne a Private Message  Reply
quote:
Provade att sätta svart tejp för, det funkade, får se om det är den bästa lösningen..


Förstår inte varför ljuset ska vara så starkt ifrån dioderna.
På min Plinius sitter också en blå diod men väldigt soft blå nästan lika bra som en grön

En fin anläggning du fått ihop JWO
Väldigt lättplacerat.Nära väggen och inte så brett isär
Trevligt
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2009/04/13 :  19:20:15  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
quote:
Kan tilläggas att Nuforceblocken drar ca 10-15w, slå det är inte lätt

Det slår jag lätt. Min förstärkare drar minst 10 ggr så mycket.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Smackman
Member

968 Posts

Posted - 2009/04/13 :  20:28:15  Show Profile Send Smackman a Private Message  Reply
Ser riktigt trevligt ut ! Det låter säkert minst lika trevligt .
Mvh


Go to Top of Page

JWO
fd. OhmBoy

1713 Posts

Posted - 2009/04/26 :  17:58:15  Show Profile  Visit JWO's Homepage Send JWO a Private Message  Reply
Kunde inte låta bli att skaffa en IS- digitalkabel med Furutech Rhodium Rca i sändarändan och en Furutech Rhodium BNC kontakt i mottagarändan. (Bättre enligt mig än Eichamnnkabel + adapter från Kjell.com) Jag böt ut mina Silk 425 mot 2 st 80 cm Silk Masterreference högtalarkablar (oterminerade) Sedan Strippade mina Silk 050 signalkablar och gjorde en fyrfläta av dem istället och lödde ihop med Bulletplugs. Resultatet blev mycket kortare kablar ala Master Reference. Kabeln mellan försteg och slutsteg är nu 20 cm och mellan Dac och försteg ca 35 cm.. MEN VILKEN SKILLNAD DET BLEV!!! Ljudet är mer upplöst och mer samlat mot en svartare bakgrund. Jag brukar inte höra skillnad på kablar, men nu gjorde jag det! KUL!

Jag har också flyttat ut anläggningen till mer i mitten av rummet, fortfarande dikt an mot väggen dock (såklart). Resultatet blev ett mer luftigt ljud som blommar ut bättre.

Ja just det , jag har också skaffat en PS Audio Ultimate Outlet innan monoblocken. Skall återkomma om den gör någon förbättring, vet ej än...

Bitarna börjar falla på plats och synergin börjar bli mer reell.

Det är alltså samma signalkablar som jag gjort "Master reference mk1" av:

Kolla kablarna Före:



Och Efter: Fint och städat


Det finns en genväg till det perfekta ljudet: Intelligent Sounds iS8pro mk2+!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=77254
Go to Top of Page

McEnroe
fd ARCshark, 100.000-klubben

1486 Posts

Posted - 2009/04/26 :  18:27:12  Show Profile Send McEnroe a Private Message  Reply
Vilken förbättring gör vad

I was talking to myself!
Go to Top of Page

JWO
fd. OhmBoy

1713 Posts

Posted - 2009/04/26 :  19:06:57  Show Profile  Visit JWO's Homepage Send JWO a Private Message  Reply
Magi och trolleri

Bra blev det, känns helrätt. Och jag kom billigt undan!

Det har faktiskt aldrig låtit så bra som det gör nu. Det är mest högtalarnas förtjänst.

Det finns en genväg till det perfekta ljudet: Intelligent Sounds iS8pro mk2+!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=77254

Edited by - JWO on 2009/04/26 20:19:27
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2009/04/26 :  20:40:27  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
kablarna blev brutalt mycket snyggare om inte annat.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

JWO
fd. OhmBoy

1713 Posts

Posted - 2009/04/26 :  20:57:05  Show Profile  Visit JWO's Homepage Send JWO a Private Message  Reply
Jämfört med laktritssnören är skillnaden slående. Trodde inte det var möjligt. Rekomenderas varmt. Inget onödigt trassel här inte

Det finns en genväg till det perfekta ljudet: Intelligent Sounds iS8pro mk2+!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=77254
Go to Top of Page

tian
200.000-klubben

1550 Posts

Posted - 2009/04/26 :  22:06:31  Show Profile Send tian a Private Message  Reply
Trevlig anläggning, har lyssnat själv på NuForce REF 9 monoblock, inte helt fy skam :)
Go to Top of Page

Harlock
Member

114 Posts

Posted - 2009/05/05 :  23:11:15  Show Profile Send Harlock a Private Message  Reply
Tjusigt.
Har du testat ta ur försteget ur ekvationen och köra direkt från DAC:en?
Är försteget där mest för den fjärrstyrda volymkontrollen?
Go to Top of Page

JWO
fd. OhmBoy

1713 Posts

Posted - 2009/05/08 :  08:28:01  Show Profile  Visit JWO's Homepage Send JWO a Private Message  Reply
quote:
Tjusigt.
Har du testat ta ur försteget ur ekvationen och köra direkt från DAC:en?
Är försteget där mest för den fjärrstyrda volymkontrollen?



Svar JA. Försteget låter bra, men det gör Benchmarken också. Sedan kör jag en popcorn hour också. vet inte om benchmarken kan koda av signalen från den så jag kör analogt ut från den. sedan funderar jag på att skaffa en vinylspelare också, NuForce fjärren är ganska skön också...

men som sagt: kortast signalväg m.m....
Go to Top of Page

modernman
Member

278 Posts

Posted - 2009/05/14 :  15:24:50  Show Profile Send modernman a Private Message  Reply
Snyggt! Nu blir jag lite avis

Ditt system ligger rätt i tiden...borde bli "svanenmärkt"!



(Edit stavfel)

Edited by - modernman on 2009/05/14 15:25:54
Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2009/05/14 :  20:56:14  Show Profile Send ninja a Private Message  Reply
Om du är avis, då kan du köpa den ... se "Säljes"

Made in SFRJ!
First they came;
HD 60 fps

Edited by - ninja on 2009/05/14 20:57:17
Go to Top of Page

JWO
fd. OhmBoy

1713 Posts

Posted - 2009/10/08 :  20:01:34  Show Profile  Visit JWO's Homepage Send JWO a Private Message  Reply

En stor uppgradering har ägt rum.

Mer bilder och text kommer inom kort.

Det finns en genväg till det perfekta ljudet: Intelligent Sounds iS8pro mk2+!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=77254

Edited by - JWO on 2009/10/08 20:08:15
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2009/10/08 :  20:19:48  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
quote:
iS8 pro mk2+
Go to Top of Page

JWO
fd. OhmBoy

1713 Posts

Posted - 2009/10/08 :  20:32:33  Show Profile  Visit JWO's Homepage Send JWO a Private Message  Reply

Det är här magin startar: En ljudlös Fit Pc Slim med extern USB Disk full av ljuvliv okomprimerad musik i .aiff och .flac snörd med iS kablage med furutech Rhodium till en Slim Devices SqueezeBox v3


En del av hjärtat i anläggningen: Den underbart organiskt ljudande Lavry Da10


Överblick: 2 x Bryggade InterM R500 Plus. Moddade med bla nya reläerer och förbikopplade volympotar. 500W i 8 Ohm = Timing & Kontroll!


Visst är dem vackra? iS8 pro mk2+ från Intelligent Sound!!! Den ultimata stativhögtalaren enligt mig. 8" element som gräver djupt ner och det HELT LINJÄRT utan vridningar och fel också. Detta är HD-ljud!

Glömde jag säga att det är Silka Master Reference kablage mellan monoblocken och iS8orna. Silk 050 mellan Lavry och InterM.






Mysigt!


Det finns en genväg till det perfekta ljudet: Intelligent Sounds iS8pro mk2+!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=77254
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000