T O P I C R E V I E W |
Pettersson |
Posted - 2013/03/16 : 14:36:22 Hej Har hyfsad koll på hemma-nätverk men har lite funderingar som jag måste fråga om..
Jag har min router (Comhem) i källaren där jag har de mesta nät-ansluta prylarna, #8221;stora datorn#8221;, reciver, PS3:an, OPPO-bluray spelaren, Smart TV:n och Wii:n. Alla nämnda är anslutna till min router via nätverkskabel, antingen direkt eller via en splitter. I routern sitter sändaren för det trådlösa nätverket vilket fungerar bra men den når av naturliga skäl inte upptill full styrka till ungarnas datorer på 2:a våningen. Kan inte flytta Comhem-routern tyvärr...
Dessutom har jag en del andra trådlösa surfplattor, små datorer, smartphones, tv apparater och bluray-spelare.
Jag har dragit upp en nätverkskabel och installerat strömuttag i trappan på 1:a våningen där jag planerar att sätta en router/splitter för att #8221;lyfta upp#8221; sändningen av det trådlösa nätverket så att det också når i trädgården och ger en högre hastighet på de trådlösa enheterna som används mestadels används där#8230; Kommer även dra två nätverks-kablar till ungarnas datorer därifrån (youtube och MSP kräver sin bandbredd ..)
Om man kollar på t.ex. prisjakt så är den tre mest populära routrarna från Asus http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=386 . Vad passar bäst, svårt att svara på naturligtvis men, för jag har även planer på att ha en NAS + en skrivare som kan nås av våra smartphones/surfplattor även utanför hemmet.
Vilken är bäst på detta: Asus RT-N66U Asus RT-AC66U Asus RT-N56U
och varför? 
Mvh
|
2 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
ryst |
Posted - 2013/03/17 : 17:09:49 I korthet N66U är ersättaren till N56U om jag minns rätt AC66U stöder 802.11ac vilket skyfflar större datamängd om nu alla enheter som är inkopplade kör .ac
Har en AC66U själv och är nöjd. |
Pettersson |
Posted - 2013/03/17 : 10:25:52 Ingen som kan förklara skillnaden mellan dessa tre?
Tänker jag rätt då? Finns det andra routrar som bra/bättre?.
mvh |
|
|