HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Problem med uppkoppling via router...

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
guy gadbois Posted - 2013/04/24 : 15:26:51
Jag köpte häromdagen en router (en TP-Link MR3420, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=637398) för att använda till mitt mobila bredband från Tele2. Tanken är att jag sedan kan fördela uppkoppling till både min dator och Xboxen.

Jag har stoppat bredbands"modemstickan" i routern och kopplat router via nätverkskabel in till min laptop. Jag kör Windows 7.

Via browsern har jag gått in på routern och kört deras "set-up" vilket gjort att modemet är identifierat och jag kan skriva in pin-koden (och får ett grönt svar om att pinkoden är accepterad). När jag gjort det och trycker på "connect" händer just ingenting. Jag kommer inte ut på internet.

Via modemet direkt i datorn är det inga problem, det är när jag har modemet i routern och försöker nå internet via den som jag stöter på problem.

Vad göra? Några tips?
2   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Johan4130 Posted - 2013/04/27 : 20:18:40
Gött att det löste sig. Visst är det drygt att det ännu inte dykt upp ett 100% problemfritt sätt att fixa nätverk/internet hemma? :)
guy gadbois Posted - 2013/04/24 : 20:53:44
Ok, har nu brottats en del med olika inställningar, men det som gjorde susen var att uppgradera routerns firmware via tillverkarens hemsida. Antagligen var nog inte modemet kompatibelt el dylikt med routern innan detta....

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000