HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Problem med uppkoppling via router...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2013/04/24 :  15:26:51  Show Profile Send guy gadbois a Private Message  Reply
Jag köpte häromdagen en router (en TP-Link MR3420, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=637398) för att använda till mitt mobila bredband från Tele2. Tanken är att jag sedan kan fördela uppkoppling till både min dator och Xboxen.

Jag har stoppat bredbands"modemstickan" i routern och kopplat router via nätverkskabel in till min laptop. Jag kör Windows 7.

Via browsern har jag gått in på routern och kört deras "set-up" vilket gjort att modemet är identifierat och jag kan skriva in pin-koden (och får ett grönt svar om att pinkoden är accepterad). När jag gjort det och trycker på "connect" händer just ingenting. Jag kommer inte ut på internet.

Via modemet direkt i datorn är det inga problem, det är när jag har modemet i routern och försöker nå internet via den som jag stöter på problem.

Vad göra? Några tips?

Min anläggningstråd

Edited by - guy gadbois on 2013/04/24 15:27:49

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2013/04/24 :  20:53:44  Show Profile Send guy gadbois a Private Message  Reply
Ok, har nu brottats en del med olika inställningar, men det som gjorde susen var att uppgradera routerns firmware via tillverkarens hemsida. Antagligen var nog inte modemet kompatibelt el dylikt med routern innan detta....

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

Johan4130
Member

469 Posts

Posted - 2013/04/27 :  20:18:40  Show Profile Send Johan4130 a Private Message  Reply
Gött att det löste sig. Visst är det drygt att det ännu inte dykt upp ett 100% problemfritt sätt att fixa nätverk/internet hemma? :)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000