Jag köpte häromdagen en router (en TP-Link MR3420, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=637398) för att använda till mitt mobila bredband från Tele2. Tanken är att jag sedan kan fördela uppkoppling till både min dator och Xboxen.
Jag har stoppat bredbands"modemstickan" i routern och kopplat router via nätverkskabel in till min laptop. Jag kör Windows 7.
Via browsern har jag gått in på routern och kört deras "set-up" vilket gjort att modemet är identifierat och jag kan skriva in pin-koden (och får ett grönt svar om att pinkoden är accepterad). När jag gjort det och trycker på "connect" händer just ingenting. Jag kommer inte ut på internet.
Via modemet direkt i datorn är det inga problem, det är när jag har modemet i routern och försöker nå internet via den som jag stöter på problem.
Ok, har nu brottats en del med olika inställningar, men det som gjorde susen var att uppgradera routerns firmware via tillverkarens hemsida. Antagligen var nog inte modemet kompatibelt el dylikt med routern innan detta....