T O P I C R E V I E W |
bearwik |
Posted - 2013/11/14 : 18:39:04 Fick det här meddelandet i skräpposten: "God morgon,
Vi har märkt att din senaste betalning åtalades tva ganger på samma gång, och det är på grund av ett tekniskt fel. När du bekräftar informationen på kortet, kommer vi att återbetala till ditt konto.
Sida återbetalning:
Klicka här Tack!
Detta mail har skickats automatiskt. Snälla, inte svara, skulle din förfrågan inte verkställas. Copyright Visa Europe 2013."
Det är ju ganska knackig svenska; "betalning åtalades" o s v men jag kan tänka mig att det är lätt att falla för om man är osäker. Mitt mailkonto är ju inte kopplat till mitt Visakort på något vis så det är lätt för mig att genomskåda.
|
2 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
tomano58 |
Posted - 2013/11/15 : 01:00:44 "Lätt att falla för..." Blir så arg! Det har skrivits spaltmeter efter spaltmeter om bluffmail i kvällstidningarna. Banker, kreditkortsföretag osv går aldrig ut med sån här information via mail. Ni får ursäkta mig men, i dagens informationssamhälle, den som går på sånt här får ta mig sjutton skylla sig själv. Är man det minsta tveksam, klicka inte, lyft telefonluren och kolla upp i stället. |
Mey |
Posted - 2013/11/14 : 19:30:34 Dessa mail brukar vara automatiskt översatta, därav de underliga formuleringarna som gör det lättare att genomskåda skiten  |
|
|