T O P I C R E V I E W |
Kallelkpg |
Posted - 2013/12/17 : 10:29:01 Har lite PRO prylar ute till (vad jag anser) bra pris men det verkar mest vara brevkompisar som hör av sig. Är det taskig tajming innan Jul el är det trögt överlag med PA-prylar? Är det ingen som orkar bära något som väger mer än 3kg idag? PA-branshen har blivit lite fjollig sen man lämnade själv tycker jag. Då va det stora tunga grejer vi fick släpa på. Minns racken med 2-3st Lab 1400 i. Varje steg vägde typ 40kg.
Sk aman lugna sig o annonsera efter nyår el vad tror ni?
Har bla detta ute varav bashornen troligtvis är sålda nu: http://www.blocket.se/ostergotland/JBL_SR4719X__2x18___JBL_4560__W_horn_18__50924949.htm?ma=1
MVH Kalle |
22 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
johan.björklund |
Posted - 2014/01/11 : 16:28:59 Jag har inte riktigt samma intresse av bilar på det sättet men jag kör en heldel på bana o senast i sommras var jag på ringen o körde ett gäng med varv. Boxstern stormtrivs på bana o med mittmonterad motor drar jag ifrån 911:or på kurvigare parti :) Det är en underskattad tjejbil som kör ifrån ganska många bilar :) |
Kallelkpg |
Posted - 2014/01/11 : 08:44:34 Skickade dig ett PM om ljudet då jag vart mer än nyfiken;) Har länge varit sugen på 4645:) Har du motorintresse med? Jag har sedan barnsben ett ganska stort sådant. Det har varit allt från cross, trimmade japaner, trimmade tyskar till nu på senare år ett större intresse för amerikanare. Byggde och renoverade för ett par år sedan en Camaro RS -70 med polyruethanbussningar, ställbara koni, halvilsken smallblock, preppad låda, bakaxel osv. Sen har jag även en gammal Volvo TGB 131. O lite annat. Mest prylar när man dör vinner liksom...
/Kalle |
johan.björklund |
Posted - 2014/01/11 : 00:04:13 Inget spec så, 2st 4645C och ett gäng 8340 som agerar frontar men riktigt bra resultat. Jag tror du vet vem jag köpte det ifrån. |
Kallelkpg |
Posted - 2014/01/10 : 15:25:17 Missa visst den andra frågan. Har mycket grejer kvar och håller fortfarande på och letar vad jag vill ha. har kommmit så långt att jag inser att det är PRO grejer som jag gillar. Har lite div JBL prylar. bla de i min signatur, ett par partytoppar med 2204 samt 1", ett par LSR 32, ett par sub 1500, mm. Idag har jag spelat lite med ett par beyma 18" i bakladdade horn och de är förbenat roliga. Är lite sugen på att bygga ett fullhornsystem då det verkar ge ett spelglatt ljud.
Vad hade du för grejer själv? Läste JBL PRO Cinema någonstans men det finns ju ett par varianter av dem.
/Kalle |
johan.björklund |
Posted - 2014/01/04 : 09:31:40 På med Yokohama däck ut på bana med racern! |
Kallelkpg |
Posted - 2014/01/04 : 09:13:24 Det är nog faktiskt 2st buggys på bilderna varav den ena är skrotad nu men ytterligare en har kommit hem från sommarstugan. Den ena är ett ganska enkelt bygge med avplockad kaross samt en folkracebur på och en ad 1600 på. Roligt att åka runt på grusvägarna ute i stugan och de 50 hästarna känns väldigt pigga pga den låga vikten och fartupplevelsen utan rutor, tak osv.
Det andra men alufälgar bak är ett riktigt yxbygge som jag o brorsan köpte i sommras. En beachbuggy som fått orginaldrivlinan avkapad och utbytt mot drivlina från en trimmad saab 9000T (ca 260hkr). Bilen väger ca 700kg och går helt sinnessjukt. Körde en dragracetävling med den i höstas och det gick ganska ok trots dåliga starter, hjulspinn och rasad blockpackning. Planen med den är att den skall få en 9000 T 2,3 motor som har bättre grundstyrka samt är lättare att trimma, Går att mappa själv ganska enkelt och det finns färdiga mappar att ladda hem med nått som kallas T5 suite. Saker och ting måste göras om och snyggas till men det ordnar sig med utbyte av drivlinan tror jag. Den skall få en riktig bur då den befintliga bågen som sitter idag är lägre än huvudet när man sitter i. Skall även skaffa dragslicks till den. Bilen är nog inget för SBP.
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1186175_10201821432521486_1988656221_n.jpg
Kan firra lite bilder om nån är nyfiken:)
/Kalle
|
johan.björklund |
Posted - 2014/01/04 : 07:19:31 nån buggy av något slag?
Vad blir det nu när allt är sålt? :o) |
Mathias på Öckerö |
Posted - 2014/01/03 : 23:42:35 Grattis Kalle! Men du, vad är det för en bil som skymtar i bakgrunden? |
Kallelkpg |
Posted - 2014/01/03 : 17:54:27 Allt är sålt trots att apokalypsen närmar sig:o Finns dock lite steg o filter kvar.
Dags att köpa ny bråte:)
/Kalle |
Kallelkpg |
Posted - 2013/12/20 : 19:38:06 Är ute o far ibland o har ju inte aslångt till Husqvarna;) Bara hojta i. W-hornen sålda till en lycklig köpare som hade 2st och behövde fler.
Får träla lite med grejerna efter helgerna. De äter heller inte bröd där de står så i värsta fall får jag bygga nått megabygge.
Delbyte mot kul tex MiniDSP HD skulle med kunna funktionera.
Hejs! |
Joda |
Posted - 2013/12/20 : 16:58:03 Dina 4560 lådor hade vart kul, även tomma, men dom lär inte ta sig till Huskvarna gratis. Sen ska man ju ha plats också. |
pix |
Posted - 2013/12/20 : 16:14:18 Jag hoppas DN har rätt  |
Lovan |
Posted - 2013/12/20 : 10:51:26 Det var en artikel i DN om att de flesta som lånar större belopp är oftast de som har minst problem att betala lånen även vid en ränteökning. Det var snarare de som lånade mindre belopp som hade problem så jag tycker inte att det är så dystert som du vill få det att låta Pix  |
pix |
Posted - 2013/12/17 : 21:36:33 4 miljoner i lån för par i 25-års åldern Nya hus och nya bilar. Pooler och ett par Thailandsresor per år Några enstaka procent i låneränta (om ens någon) Sms-lån för att täcka kortkrediter Det är mycket nu som inte än normalt Jag jag måste nog också ställa mig till de dystras skara Fallhöjden är stor nu... |
CAB |
Posted - 2013/12/17 : 18:21:57 Ledsen att vara dysterkvist men om du såg det Vi ser, så är det nedslående. Du märker det genom en viss aggressivitet hos handlarna, positionering heter det i vår termologi. Man konsoliderar är att annat fikon uttryck. Men som sagt marknaden har faktiskt alltid rätt, vad tusan man än tycker. C |
johan.björklund |
Posted - 2013/12/17 : 18:08:42 jedra domedagsprofet ;)
Tyvärr så har du rätt :/ Jag arbetar i Danmark o på den sidan är dom ungefär halvåret efter Sverige när det kommer till konjunkturen. Men dom skyddar sig inte på samma sätt då danska kronan är låst till euron, på gott och ont. |
CAB |
Posted - 2013/12/17 : 17:39:24 Hej Jag jobbar med internationella investeringar och tror att vi är i begynnelsen av en mycket svår nedåtgående trend, jag tror att vi får en mycket lång period med fallande priser, det är den början du ser du nu i det lilla formatet. När du läser boksluten för 2013 kommer du de det första tappet i branschen, en startpunkt. Den enda ljuspunkten är att Sverige har hållit i utgifterna och väl rustade då kostnadsläget har hållits på mattan, men kommer inte att räcka då intäkterna minskar genom att orderläget från utland saktar in. Bekymrad c ekonom |
johan.björklund |
Posted - 2013/12/17 : 15:25:59 Förr ett par år sedan så tog det inte många dagar för 4 st 2241H att försvinna. Men tiderna är som dom är plus att intresset för hifi/pro ljud är rekordlågt.
Du får hitta på något kul med dom Kalle :) |
tian |
Posted - 2013/12/17 : 14:08:42 JBL 2241 lådorna har jag suktat länge efter :) |
Bogus |
Posted - 2013/12/17 : 13:28:46 Folk sparar pengar nu till julklappar, eller så har de inga pengar kvar då de redan har köpt dem. Vänta du till mellandagarna då julklappspengarna har kommit =) |
Vox |
Posted - 2013/12/17 : 12:42:08 Får du det inte sålt har du satt fel pris. Oavsett om du tycker att priset är rätt så är marknadspriset det pris någon är beredd att betala. |
Wing Zero |
Posted - 2013/12/17 : 12:14:57 Har tittat på den annonsen några gånger och jag tycker att det är helt okej priser du har på dina saker. Jag får nog själv säga som så att flesta idag helst inte vill ta med sig stora högtalarlådor eller tunga steg som väger några hundra kilo tillsammans. Jag kånkar mycket hellre runt på tunga rejäla prylar då många av dom låter ljusår bättre än dagens lättviktsprylar byggda i plast. Använde själv sådana W-horn som du säljer fast där satt Cerwin Vega Stroker 18 element i dom. Lät riktigt skoj. Fortsätt du ha annonsen ute då till slut så är där någon/några som är intresserad av att köpa det du har att sälja även om det kan vara lite segt just nu denna tiden på året. |