T O P I C R E V I E W |
Perfect Sense |
Posted - 2015/06/16 : 11:04:40 Aqua La Voce är en italiensk D/A-omvandlare med hjärtat på det rätta stället.
Tidningen Hifi & Musik har i sitt grupptest (nr. 6/2015) givit Aqua La Voce högsta ljudmässiga betyg (9/10) i stark konkurrens, och rapporterar ibland annat om knäsvaghet som en direkt biverkning.
Vi har både testade La Voce samt storebror La Scala för demonstration och hemlån - välkommen!
Mer information och priser: http://www.perfect-sense.se/varumarken/aqua
|
4 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
Perfect Sense |
Posted - 2015/06/26 : 10:52:49 Jag kan i viss mån hålla med dig som modernistisk purist ;)
De spelar fantastiskt fint. |
AlfaGTV |
Posted - 2015/06/26 : 09:46:13 Hmmm.. Ett uttryck av italiensk kreativitet kanske? Och jo, det är en serif och resten sans, men att blanda VERSALER, gemener och CamelCase i ett flertal olika storlekar ger i alla fall mig ett rörigt och förvirrat intryck... Nog sagt, den låter säkerligen mycket trevligt! |
Perfect Sense |
Posted - 2015/06/26 : 08:32:16 Jag anser (som gammal formgivare) att man tillämpat typografin på ett både tydliggörande och elegant sätt. Om man bortser ifrån logotypen så anar jag bara två typsnitt i kombination (en serif till ingångsväljaren och en sans serif i övrigt).
Ledsen för off topic alla icke-design-nördar ;) |
AlfaGTV |
Posted - 2015/06/25 : 20:12:05 Den har ju en spännande formgivning, men användandet av hela påsen med typsnitt sänker den som en gråsten i slutändan... :/
Hur den låter har jag däremot inga synpynkter på! |