T O P I C R E V I E W |
Kmj |
Posted - 2006/05/02 : 09:05:39 
http://theincrowd.blogspirit.com/archive/2005/06/27/the_caliburn_turntable_by_continuum_audio_labs.html
http://www.continuumaudiolabs.com/Contin.html
|
4 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
pederb |
Posted - 2006/05/03 : 17:46:07 Jag vet inte vad den kan kosta i sverige men här kostar den 65,000 bux plus 25,000 dollar för stativet den står på. För 90,000 dollar så hoppas jag att den verkligen är bäst. Michael Fremer har en, och vi ska skicka en Kuzma XL med Airline arm för honom reviewa så der ska bli intresant att få läsa resultatet i höst. |
Audio Concept |
Posted - 2006/05/02 : 22:50:41 Såg och hörde den i Vegas i vintras. Den är extremt snygg och spelar mycket bra. Svårt att se att det skulle kunna bli mycket bättre än vad den presterade.
Kul när man kan ta ut svängarna som de gjort med denna konstruktionen.
mvh, Audio Concept, Robert |
Pac |
Posted - 2006/05/02 : 22:35:18
Jag såg den live i Las Vegas i vintras. Den ser mycket "fläskigare" ut i verkligheten... Alla vinyl-entusiaster inklusive mig svärmade runt den som flugor runt an sockerbit. Den är helt makalöst läcker!!! 
Jag har dock ingen lyssningserfarenhet av den. De vägrade tyvärr spela på den när jag var där trots idoga övertalnings- och ett och annat mutningsförsök.
|
Pipes |
Posted - 2006/05/02 : 22:22:22 Med anledning av min moderatorstatus på ett annat forum så får jag en del mail från killar med sanslösa analoga anläggningar. Det jag har hört rörande denna spelare är att den spelar bland de allra bästa spelarna som kan uppbådas. Jag har dock ännu inte hört några mer detaljerade utlåtanden.
Med tanke på prislappen så är det kanske inte så underligt att den presterar bra. Det som dock verkar vara det mest speciella med spelaren är Cobra-armen som sägs vara makalös. Jag hade en kontakt som sade att han gärna skulle göra sig av med alla sina tonarmar (Breuer Type 8, SME V och Graham Phantom) för att istället skaffa sig Cobran. Det blev istället så att han köpte Cobran också och har sedan sagt att det är den bästa arm han någonsin hört. |