HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Vad ska jag säga till min kompis?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
gcs Posted - 2007/07/27 : 11:21:26
En kompis som vill köpa en riaa till sin skivspelare frågar mig vad jag tycker om Vinyline RIAA-förstärkare som Svalander säljer.
http://www.svalander.se/vinyl/riaa.htm
Det ser ju bra ut när man läser om den, men vad är det som inte ser bra ut? Jag vet inte riktigt vad han har för pickup men det är säkert en MM. Är det någon här på forumet som äger en Vinyline eller har testat. Jag tror att det måste bli en förstärkare i den här prisklasseneller något över.
3   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Ior Posted - 2007/12/02 : 20:12:45
Köpte den förra, Analogis av Svalander, lät ganska bra i mitt tycke, korrekt och neutral dock lite tunn och odynamisk vis mc in.
Pickuper provade Rega billigaste (? röd) och Denon DL 103, bytte upp till Projekt Tubebox som var ett klart lyft både via mm in och mc in.
Denon puppan vill dock gärna ha en mc-stepup transformator verkar det som..
pick-me-up Posted - 2007/11/05 : 21:17:33
Håller med dig. Jag har en likadan och är mycket nöjd med ljudet. Fast egentligen skulle jag behöva skaffa lite högre upp i segmentet om man tänker på vad som rekommenderas för de prylar jag har.
Comus Posted - 2007/07/28 : 23:32:49
Hej!

har inte hört denna men köpte själv en Cambridge 640P (tror den hette så) som funkar bra.

Ligger i ungefär samma prisklass.

Mvh /

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000