HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Vilken pickup?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
HEGE Posted - 2008/03/21 : 16:44:18

Jag funderar på att byta ut min Audio Technika OC9 MC pickup. Har haft den i många år nu och antar det skett lite utveckling på pickupfronten. Det enkla alternativet är ju att köpa mk2 versionen av OC9:an, kan tilläggas att jag verkligen gillar pickupen. Jag tar dock gärna emot andra alternativ då det samtidigt kan vara kul att pröva något nytt.

Maxbudgeten är 5000:- men den får gärna kosta runt 3000:-.

Skivspelare och arm är ifrån Manticore och riaat är för tillfället en Dynavector p75.
1   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Leif Eriksson Posted - 2008/03/21 : 17:52:00
Kolla på Clearaudio pickuperna som Olle Linder testade i Hifi & Musik för ett par nummer sedan, dom låg runt 5000, en MM och en MC. Jag har själv en Clearaudio Symphony MC, som börjar bli riktigt bra, nu när den snart är inspelad.
Sedan finns ju Sumiko Blue Point Special en högnivå MC som ligger på ca: 3500:-, som ett bra alternativ i den prisklassen.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000