| T O P I C R E V I E W |
| snaggvovve |
Posted - 2008/03/26 : 13:32:33 Funderar på att köpa ett Riia-steg till min set-up: Project 6.1 SB - Rega Mira 3 - Engelholm Audio Mino.
Regan har ju phonoingång så just nu kör jag via den, min fråga är om jag får ett bättre ljud med separat Riia och om Clearaudion är bättre än min inbyggda Rega-Riia eller jag måste satsa på ett dyrare Riia för att få bättre ljud ? Priset på Nano'n är ju väldigt fördelaktigt, 189 Euro inkl. frakt.

http://www.hifi-phono-house.com/Phono-Pre-amplifiers/Clearaudio/Clearaudio-Nano-Phono-Preamp--5151.html |
| 4 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
| snaggvovve |
Posted - 2008/03/26 : 23:48:00 Tack for era råd. Jag kör med Grado Gold pick-up, kanske läge att byta upp sig där istället... |
| boombox |
Posted - 2008/03/26 : 22:40:46 Skulle också gissa på att du skall upp lite mer i prisläge för att det skall bli en förbättring jämfört med ditt inbyggda riaa. |
| pederb |
Posted - 2008/03/26 : 22:08:37 Det ända sättet är att låna en och testa hemma. |
| tkr |
Posted - 2008/03/26 : 20:22:21 Hei. Kjenner ikke den RIAAen du viser til, men jeg er absolutt ikke sikker på at det er mye å tjene på å skifte til en ekstern RIAA, iallfall i den prisklassen. Tross alt har Rega bygget platespillere i over 20 år, og man må vel gå ut ifra at de vet hva de gjør på RIAA- siden også. I tillegg får du enda et kabelstrekk fra ekstern RIAA til forsterker, og det med relativt lave signalnivåer.... I ditt sted ville jeg kanskje heller brukt pengene på å oppgradere pickup e.l. mvh
|