T O P I C R E V I E W |
NtR |
Posted - 2009/03/26 : 17:18:11 Vilka är bäst på det? Jag brukar handla annat på Skivhögen på Söder och har köpt en del hos Micke vid Hornstull, den första har nästan inget klassiskt alls, den andra har en del men jag har hört att det ska finnas någon i Vasastan som är bäst i Sthlm. Har inte hittat något på Google, så jag frågar här istället. |
16 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
NtR |
Posted - 2009/11/03 : 15:18:33 Glömde feedbacken, sorry!
Har varit på Rainbow också nu. Han hade plockat undan det klassiska, men plockade fram när jag frågade. Mycket bra, men cosmos smäller nog högre. Tack än en gång för tipsen! |
beetype |
Posted - 2009/04/24 : 15:08:55 Om du letar efter något på Rainbow, så fråga ägaren. Han har full koll på sin butik och ett enormt kunnande. Om det är första gången du besöker butiken, så guidar han dig gärna. Jag var själv där för första gången för ett par veckor sedan. Jag kom hem med tre vinyler som jag letat efter och ej hittat i någon av innerstans alla butiker. Vissa handlare trodde inte att en av skivorna ens tillverkats, men skam den som ger sig! |
Quadophile |
Posted - 2009/04/24 : 12:59:03 Måste ta mig till Rainbow igen snart.
Kul att du gillade Cosmos, Nicke. Jo, det är nog min favoritskivshop. |
rolandm |
Posted - 2009/04/22 : 16:02:35 Rainbow music tycker jag är ett jättetrevligt ställe, möjligen med något udda sortering och uppdelning av skivor. Skivorna ligger ofta under andra rubriker än man själv tror, han har lite egna idéer :) fast det går ju att fråga så det är ingen fara. Mer lite lustigt. :)
|
NtR |
Posted - 2009/04/22 : 12:57:34 Har inte hunnit med Rainbow, men Cosmos var ju rena himmelriket! Åkte därifrån med 12 plattor efter bara 20 minuters bläddrande, sitter och lyssnar nu. Bra skick på det jag fick med mig iaf. |
NtR |
Posted - 2009/03/28 : 15:09:52 Återkommer, ska resa bort en vecka först. |
Quadophile |
Posted - 2009/03/28 : 12:39:51 Fick du fram adressen till Rainbow, Nicke? Den är annars Höstvägen 7. Återkom gärna om vad du tyckte. Om det lönar sig att göra en utflykt dit igen  |
NtR |
Posted - 2009/03/27 : 18:40:38 Närå, Quadophile, Solna är inte off, jobbar där. Skum länk, eller hemsida snarare. De verkar ha glömt mac-användarna, går inte att få nån info alls om man har äppeldator. Så jag åker dit IRL istället! Stadsmission ska jag kolla också, något oväntat men bra tips. |
Cyrus |
Posted - 2009/03/27 : 11:48:51 Prova att titta in hos Stockholms stadsmission på hornsg.56. Ligger snett emot mariatorget. Där brukar jag hitta en hel del klassisk för 5-15 kr plattan Eller varför inte Erikshjälpen bredvid Spånga pendeltågsstation, mycket billigt och mest klassiskt. Köpte Svenska Ords trälåda med Hasse & Tage där för en hundring 
Cyrus  |
NtR |
Posted - 2009/03/27 : 11:19:41 Per, det låter ju jättemysigt! Behöver man ha livvakt och kondom också eller räcker rymddräkt? |
Quadophile |
Posted - 2009/03/27 : 11:19:03 "Har mest" tror jag stämmer bäst på Cosmos Factory. Sen har vi ju också Rainbow Music i Solna (http://www.rainbowmusic.nu/), men det är kanske lite off. Jag var där en gång för flera år sen och då hade de ganska mycket.
Hmmm. Undrar om Per menar Skivbörsen. Den ligger onekligen mitt emot Record Hunter. Och det är en källarlokal. Och det var lite dammigt sist jag var där, vilket också är ett tag sen. Om de inte har städat sen dess så skulle det kunna stämma på Pers beskrivning.  |
Per |
Posted - 2009/03/27 : 10:48:47 Mittemot Recordhunter på St Eriksgatan ligger en butik i skitig, äcklig källarlokal. Fan vet vad den heter. Dom har massor av klassiskt på vinyl på nedervåningen. Tag gärna med munskydd, handskar och våtservetter för det är riktigt vidrigt på deras nedre plan. |
NtR |
Posted - 2009/03/27 : 10:37:53 Tack för tipsen! Och med bäst menar jag har mest. |
Quadophile |
Posted - 2009/03/27 : 08:51:30 Ja just ja! Myrorna är inte alls dumma. Har gjort många fynd i olika myrbutiker. En gång hittade jag ett helt gäng oöppnade operaboxar - inplastade alltså - snacka om virgin vinyl!  Fast ibland kommer man hem med riktigt sura citroner också.  |
adi6606 |
Posted - 2009/03/27 : 08:43:36 Myrorna i Hjorthagen Man kan faktiskt fynda. Även kyrkans loppis i Täby på onsdagar 17:00 Där har jag köpt en del Blue Note skivor från 60-talet. |
Quadophile |
Posted - 2009/03/26 : 20:15:06 Beror lite på vad som är "bäst". Jag har två favoriter:
Cosmos Factory, Upplandsgatan 47 Ingen ordning alls, men här kan man göra fynd. I vinylrummet längst in finns mycket klassiskt. Det mesta står på golvet dock så man får böja på knäna.  Ägaren är jättetrevlig och kan mycket om all sorts musik. Går oftast att pruta om man köper lite mer. Läs mer: http://www.alltomstockholm.se/shoppingmode/article19056.aos
Skivbörsen, S:t Eriksgatan 71 Raka motsatsen. Här är allt välsorterat och ordnat, men till högre priser. Kunnig personal. Går sällan att pruta. OBS! Förväxla inte med Stockholms Skivbörs som ligger vägg i vägg med Cosmos Factory. De har ingen vinyl alls. |