T O P I C R E V I E W |
Roger.L |
Posted - 2009/05/04 : 21:35:42 Hej allihop!
Måste bara skriva att jag verkligen gillar detta forum med all information och hjälp som jag har fått här. Tackar!
Nåväl. Nu till mina frågor. Jag har fått över lite stavlimmad ek på 26 mm när jag har renoverat köket. Varför inte bygga två nya plintar till mina skivspelare (Thorens TD160 samt AR XB)? Men räcker det med 26 mm ek och ev. asfaltmatta (4 mm tjock)?
|
2 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
classe |
Posted - 2009/05/06 : 19:15:19 har byggt 4 plintar på det sättet till lenco l75. tunga dämpade plintar föredrar jag till L 75.
 |
Quadophile |
Posted - 2009/05/05 : 18:47:58 Hej Roger!
Jag antar att det är bänkskiva du fått över. Jag har faktiskt en liknande idé, men inte hunnit sätta den i verket.
Min tanke var att göra en sandwich med bänkskiva + dämplim + MDF-skiva + dämplim + bänkskiva. Eventuellt ett lager till med MDF + lim + bänkskiva. På så sätt kan man bygga plinten hur hög man vill 
I varje skiva sågar man ut så mycket som behövs för motor, lager osv. Asfaltmatta kanske kan ersätta MDF? Eller ligga mellan bänkskiva och MDF?
Det vore intressant att höra andras åsikter om detta. Och det vore kul att höra hur du tycker det funkar om du sätter igång. |