HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Gissningslek...

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
24U Posted - 2009/11/10 : 18:58:48
Gissa vilket album denna tatuering stulits från?

15   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Bubbel Posted - 2009/11/11 : 21:26:02

Javisst är det stämplar men de sitter i pannan så att alla ser idioten som kommer då tar jag hellre en salva hagel än att få en stämpel till .

Det enda tips jag kan ge dig är att flytta ner på första plan så slipper du springa gatlopp varje gång du skall impa på polaren.

anders
24U Posted - 2009/11/11 : 18:35:18
Får Du bara stämplar? Mig jagar dom med hagelbössa när jag passerar upp eller ner genom trappuppgången. Framförallt när jag skall dema effekten av akustikstudsar i hårda ytor för nån kompis genom att spela hårdrock högt som faen, öppna dörren till trappen, jag bor högst upp och springa ner till bottenplan med kompisen och upp igen. Häromdagen fick jag ihop en såpass svärm att det som sambo plockade ut ur röven kan jag ladda om min dubbelpipa med och ge moteld...

Stämplar??? Där vill jag bo...!

Bubbel Posted - 2009/11/11 : 17:43:05
quote:
Men den ser ut att behöva en rejäl justering! Horisontella spårningsvinklen ser skrämmande dålig ut!

Nu ser du vad som skapar innerspårs distorsion .

iroise
quote:
Trodde jag inte någon skulle klämma pu-frågan, jag var inte i närheten, respekt!

Det var det första jag såg när jag köpte denna skiva för många år sedan inte den bästa av Sweet men ett av de häftigaste omslag jag vet.

Men pickupskalet måste vara aftermarket vad jag vet så har SME aldrig haft ett kromat .

Med så här djupa kunskaper är det lätt att utomstående sätter en nörd grav entusiast stämpel på oss .

anders
24U Posted - 2009/11/11 : 15:52:38
Kallas prisma slipning Ingvar. Idén stulen från en ritning på Han den Fuls... Van den Huls ritbord. Kallas också skivmördarslipning och var ett joint venture mellan Van den Hul och skivindustrin som ett svar på den ökande piratkopieringen på kassettband och som dramatiskt bidrog till låg skivförsäljning; jodå, dom stod på urinens... f'låt ruinens brant då också. Konstigt hur företag som varit konkursmässiga kan avlöna direkörer så fett och transportera dom i så lå å å å nga bilar...
Ingvar.Ahlberg Posted - 2009/11/11 : 15:14:08
Nålen är nog inte original, troligen nån aftermarket, det fanns varianter med rödbrun plasthållare men det var broadcast modeller med rund slipning. Detta synes ju vara något riktigt avancerat, häftigare än Fritz Gyger och allt vad det heter. Brittmarie har likadana i sina örhängen så dom låter nog bra, månne man kan pilla loss en och limma fast på den där MC20:an där nålen lossnat från nålröret?

Ingvar
24U Posted - 2009/11/11 : 14:48:22
Den gaddade är en blekfet tjock RB300 i klumpigt gjutgods. Inte den gracila, vackra skulptur som SMEn utgör... *hukar mig och springer zig-zag och försöker gömma för alla Rega-älskare...*
24U Posted - 2009/11/11 : 14:45:25
Är nog så AlfaGTV. Men det är den tidiga 70-talaren då. Inte S2, S2 Improved eller R, utan den första i serien, Syns på den bokade öglan till antiskridskon. Den fanns bara då, de senare fick talja med rulle i. Har själv en R och haft en S2 och de hade talja båda två...
AlfaGTV Posted - 2009/11/11 : 13:26:07
Min röst faller nog på en SME 3009

Men den ser ut att behöva en rejäl justering! Horisontella spårningsvinklen ser skrämmande dålig ut!

VH Micke
Ingvar.Ahlberg Posted - 2009/11/11 : 12:35:16
Det får väl närmast ses som långt framskriden Nerdis Fatalis.
M75 MG t2 var i och för sig så gott som standard på hyffsade gramofoner i början på 70-talet så en och annan har man råkat.

Ingvar
iroise Posted - 2009/11/11 : 12:15:25
Trodde jag inte någon skulle klämma pu-frågan, jag var inte i närheten, respekt!
Ingvar.Ahlberg Posted - 2009/11/11 : 12:12:49
Nästa fråga är ju faktiskt vilken arm?

På omslaget, inte den gaddade menade jag.

Ingvar
Ingvar.Ahlberg Posted - 2009/11/11 : 11:38:15
Shure M75

Ingvar
Bubbel Posted - 2009/11/11 : 10:35:58
Även om jag är sent ute så kommer den frågan som man bör kunna, vilken pickup är det som har stått som modell på skivomslaget?

anders
24U Posted - 2009/11/11 : 09:30:11
Visst är det Off the Record som fått stå
modell för denna gaddning.

Två personer tog det snabbt.

johan.björklund och Improved Audio

Improved Audio Posted - 2009/11/10 : 19:54:09

"Off the record"

Kul "gaddning"

Ride on Dude

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000