T O P I C R E V I E W |
24U |
Posted - 2009/11/11 : 16:11:49 Jag vill rikta ett stort tack till en vinylfantast som här kallas bossebugg. Han har idag hjälpt mig/hindrat mig begå ett stort misstag, trots att han satt inne med kunskap och jag hade blivit ett "lätt byte" för honom.
Har berättade att den Thorens som jag annonserat ut är kraftigt undervärderad och som en ren tur hade jag ännu ej ingått bindande avtal med någon.
Jag ville att alla här skulle få reda hur reko en medlem varit här mot en annan och offentligt tacka honom för att tagit sig tid att ringa upp mig och berätta hur marknadsvärdet egentligen ser ut för dessa bland entusiasterna.
TACK Bossebugg! |
6 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
24U |
Posted - 2009/11/15 : 14:40:18 Jag skulle sälja min Thorens TD320 med SME 3009R för 4.000:-. Bosse berättade att Mirre på Veteran Hifi säljer en exakt likadan arm för 6.500:- för bara armen.
Pratade just med Bossebugg igen på telefon och måste säga att han är en mycket trevlig och kunnig gentleman av den klassen där man bara bör lyssna, om Ni förstår vad jag menar. Han menar på allvar att jag inte ens bör sälja, då den musikaliska vinst jag eventuellt kan få med en långbase-spelare med 12-tumsarm är ytterst marginell i jämförelse. Det är intressant för en viss del förhoppning på det hade man, men sedan får man chansen att nyktert överväga de egentliga skälen till annan spelare; känslan! Alltså samma orsak till att jag har en HD istället för en riskokare. Det finns en känsla med saker som man bara inte kan bortförklarar hur rationell man än känner sig. Jag skall ta mig en riktig funderare på detta... Är det värt det; bekosta att uppnå denna känsla som kanske är av övergående art, mot att behålla och köpa skivor för pengarna, när man faktiskt sitter och flinar brett av välbehag när man spelar sin musik... Att påstå att man är rationell och klok är kraftigt överdrivet när det gäller denna hobby...
"Så kommer alla känslorna på en och samma gång..."
 |
Vox |
Posted - 2009/11/11 : 20:11:18 Vad var det för modell du skulle sälja och till vilket pris samt vad var marknadsvärdet enligt Bosse? |
huzze |
Posted - 2009/11/11 : 20:09:55 Cool  |
Ingvar.Ahlberg |
Posted - 2009/11/11 : 19:59:22 Bosse är en riktigt reko kille (det är lite struligt det här med Bosse och mina fötter) men hans husse går inte av för hackor heller.
På allvar dock: det värmer i själen när en god vän spontant ringer upp någon och varnar för ett misstag, han torde inte heller ha haft kännedom om att annonsen var utsatt av en forumvän då den ej varit ute här. Vi talade om annonsen i morse och tyckte det var ett befängt lågt pris utsatt, sedan valde han att ringa och varna säljaren, det är den sortens gubbar man kan luta sig emot i styv kuling, bravo!
Ingvar |
Pac |
Posted - 2009/11/11 : 18:57:10 Bossebugg är en juste kille.  |
Bubbel |
Posted - 2009/11/11 : 17:29:21 Bossebugg är en trevlig kille vi har pratats vid och är som jag väldigt glad för vintage prylar framför allt kan han en massa.
anders |