T O P I C R E V I E W |
24U |
Posted - 2009/11/14 : 18:10:24 Har en ACE Low i en SME 3009R, men tycker att det inte alltid är finlyssningstime och ibland är det helt enkelt party och man e på lyset... Kollat runt lite och inte kommit fram till nåt bra, men alla Ni är ju rent överjäkliga som kunskapsbank, Om man har det man har, vilket pickup skulle man välja som vardaxpuppa, så man slipper in å grotta i RIAAt, alltså samma utnivå ca .3 mV och load >50 ohm men inte så dyr. Kollat priserna nu och min puppa kostar ju för hela friden 5.200:- spänn! Skulle min sosse till farsa med fossingarna djupt nedsjunkna i arbetarkollektivet och jantelagen får höra dessa priser, skulle det direkt utlösa det obefintliga arbetararvet...
Skulle vara roligt med en puppa med musikalitet men för vardaxbruk med ungefär samma anpassning... Kan Denon 103an vara det närmsta? Den är ju åtminstone himla kul spela på...
Tack på förhand! |
5 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
24U |
Posted - 2009/11/15 : 14:21:16 Helt rätt Improved Audio, Du förstod precis vad jag behövde för att inte dra sig för att byta pickis vare sig uppåt eller neråt när det är dax. Det är så himla lätt då att det aldrig blir bytt alls och så sitter man där med trasig nål, när nån bladig festdeltagare för för sig att lyssna på Smoke on the water, medans jag tar en kompis i handen...
Och vilken pärla till länk Du gav mig! Har jag aldrig varit inne på! Tack!
Varje gång man frågar något här blir man glad över att det finns människor som ger sig tid att svara. Tack alla! |
Improved Audio |
Posted - 2009/11/15 : 13:46:04 "så man slipper in å grotta i RIAAt, alltså samma utnivå ca .3 mV och load >50 ohm men inte så dyr"
Det är väl här som skon klämmer, Ortofon 2M och andra MM-pickuper går ju fetbort. För att slippa ändra i RIAA-steget Måste Du leta efter en annan MC-pickup med ungefär samma utnivå och last. Jag föreslår att Du besöker denna site som kanske kan vara till hjälp. http://www.cartridgedb.com/
Lycka till |
AlfaGTV |
Posted - 2009/11/15 : 11:09:41 Det blir nog svårt att hitta nån bättre presterande lågnivå MC än en DL-103:a??? Och du kan ju som sagt snabbt skifta pickisar med ett extra skal.
MVH /Micke |
Gozzi |
Posted - 2009/11/15 : 08:37:20 Beroende på hur mycket du vill lägga, men ORTOFON 2M Blue finns det ju flera på forumet som spelar med. Riktigt prisvärd & bra pickup iaf om man läser om den på nätet..:)
Good hunting ! |
B-200 |
Posted - 2009/11/14 : 18:13:30 Jupps alldeles rätt det. |