HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Miles Davis

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
Freddie Boy Posted - 2013/09/19 : 09:47:54
Vilka Miles plattor köper ni?
Har sett att det finns en del olika pressningar? Music on Vinyl, Speakers Corner och Mobile Fidelity. eller köper ni engelska och amerikanska orginal?

Har ni testat japanska utgåvorna?
tacksam för svar...
5   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
lars Posted - 2013/10/01 : 22:43:28
Jag får tyvärr korrigera mig en del efter att ha hittat mina gamla anteckningar..

Det var från Vivante jag köpte Kind Of Blue plus fem andra skivor. Två av skivorna var repiga trots att dom skulle vara nya. Jag returnerade de två repiga skivorna och fick två nya tillbaks. Den ena var OK men Kind Of Blue #2 var också även den repig på ena sidan. Här gav jag upp för det blev dyrt med returfrakten till England.

Simply Vinyl var inte inblandade i Kind Of Blue. Det måste ha varit en annan skiva för ännu längre sen som jag nu inte kommer ihåg vilken det var som verkade vara kopierad från en knastrig LP.
GyroSE Posted - 2013/09/30 : 13:08:23
Om jag inte missminner mig så känns Simply Vinyls utgåvor i de flesta fall igen de på att de såldes i tjocka skyddsfickor av transparent PVC. På skyddsfickans framsida fanns en sticker med text något i stil med:

Simply Vinyl
Limited Edition Vinyl LP
Classic Albums

Det fanns också "lock" på skyddsfickan så att skivan var helt "innesluten" i skyddsfickan, locket i sin tur var förseglad med en sticker med Simply Vinyl- loggan på.

Tror även att det står något om Simply Vinyl på själva skivkonvolutet och/eller skivlabeln bland det finstilta.
lars Posted - 2013/09/22 : 11:02:20
Jag har en Kind of Blue från Simply Vinyl tror jag.
Vinylen är 180g och i utmärkt skick. Ändå hör man hack etc när man spelar skivan. Det verkar som om de har använt en gammal LP som master och fått med div hack.

Köper inte Simply Vinyl längre, men nu är jag lite osäker på om det var från Simply Vinyl jag köpte skivan för länge sen. Hur ser man att den är från Simply Vinyl?

Jag har även två spanska skivor som skulle vara audiofilskivor men som inte är det. Numera köper jag bara från kända tillverkare.
Freddie Boy Posted - 2013/09/20 : 14:49:07
kanske var lite otydlig, men jag undrar vilka skivbolag
Vox Posted - 2013/09/20 : 14:11:32
Är det titlar eller "skivbolag" du är ute efter?

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000