HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Inställning av skivspelare

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
PeterE Posted - 2007/03/01 : 13:30:34
Har fått ett problem på nacken gällande min skivspelare som börjat uppföra sig lite underligt.
Tror att jag har en halvautomat som då ska stanna av skivan då den är slut.
Men nu har den börjat att stänga av vissa skivor innan dom är slut så att den stannar mitt i sista spåret innan låten är slut det sårar mig en hel del.
Går det här problemet att fixa?
8   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
PeterE Posted - 2007/03/16 : 19:32:59
Kan ju också vara att skivspelaren inte står 100% plant.
Men jag ska prova bygga en grej av 30mm mdf som jag kommer att ha ovanpå recivern som skivspelaren ska få stå på så hoppas jag att problemet kanske är löst då.
PeterE Posted - 2007/03/10 : 19:49:00
Jo men är det så lätt då att koppla bort det?
Tror inte jag har nåt kopplings schema till skivspelaren presis så jag vill inte förstöra nåt så att jag inte kan njuta av musiken.
Pac Posted - 2007/03/05 : 07:41:42


elle är nog på rätt spår. Det går säkert att justera.

Eller så gör du som zombie föreslår, tar bort funktionen.

PeterE Posted - 2007/03/04 : 22:56:52
Mmm kan ju vara så också.
Får ta det nån gång då jag får tid över så ser jag om nåt inte sitter som det ska eller om det är nåt som måste fixas.

Funderar på skaffa mig en ny pickup med diamantnål till så får ja upp ljudet en aning.
At-95E med diamantnål & pickup.
Den jag har i nu är en At-11 som tydligen ska vara lite dyrare men jag har inte lyckats hitta nån bra nål till min at-11 så det kanske är lika bra att byta pickup.
ellep666 Posted - 2007/03/02 : 12:55:23
Tyvärr har jag inte svar på din fråga PeterE. Men hade jag haft det lovar jag att jag hade svarat trevligare än en viss levande död.

Men du kan väl roa dig med att skruva isär spelaren och titta inuti hur den beter sig när tonarmen börjar närma sig centrum och om det är någon fräck skruv eller stång eller fjäder som ska justeras lite.
Zombie Posted - 2007/03/01 : 22:41:19
Vet ej...en Thorens TD150 MkII för 700 pix + lite TLC och en schysst budgetnål låter säkert bättre
PeterE Posted - 2007/03/01 : 17:56:47
Jadu jag tror att det ska vara en halvautomatare.
Spelaren som jag kör med är en Akai turnable ap001c.
Mm är det svårt att ta bort den där grejen som stoppar skivan innan den är slut?
Zombie Posted - 2007/03/01 : 13:52:03
Dumpa halvautomatiken överhuvudtaget, vad ska du med all plast, aluminiumstänger, brickor, skruvar och annat skräp som bara ligger där inne och skramlar?

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.18 sekunder. Snitz Forums 2000