Vad förvånad jag blev att det var så lite skrivet om Hellsongs här. Köpte deras EP härom helgen och det är nog det bästa musikköpet på länge. Jag är svag för covers som dessa, Anna Ternheim cover ep och Frida Snells bullet with butterfly .... Därimot så kräks jag på covers som låter som orginalet. Varför gör man så Ronan K. Köp den här skivan nu så de kan göra flera. Jag vill ha mer. Den låter bra är svensk och kostar 79 kr.
Vill stämma opp till kören ang. denna skivas förträfflighet! Är man bara en gnutta hårdrockare och haft med sig orginallåtarna (paranoid, seek and destroy, run to the hills, jump, orgasmatron) i sin uppväxt - så är ju skivan helt underbar.
Att dessutom Hellsongs själva har en skön inställning till vad de pysslar med, är ju bara bäst.
En i mitt tycke rolig skiva då man hajar till efter ett litet tag när man inser vilka låtar de totalt har gjort om. Ett riktigt kul initiativ tycker jag. /Patrik
som Musse80 säger, skivan är väl inte nån höjdare utan man vill hellre höra originalen. men ett stort + är att det inte vart techno cover al'a groove coverage/heavy dance ytteligare en gång