Det är dags att jag ska köpa mina nya högtalare. Till slut tycker jag att Audiovectors M1 & M3 passar mig bra. Men jag tänker att om man köppa för samma pengar beg. högtalare kan man få mycket bättre ljud för pengar. Har ninågra bra tips på beg. högtalare till Max 10000 SEK? Oftas kan man inte provlyssna dem (bo i malmö) så det skulle vara bra om ni kann beskriva litte ljudcharakter.
Med risk för att bli tjatig, kanske beror det på att jag tror på det stenhårt, så rekommenderar jag Carlssons 80- och 90-talare. Har inte bildat mig ngn uppfattning om Audiovector alls. För 10000 så kan du mycket väl få tag på ett par nya OA52.2 om det är ngn butik som kan ha kvar dem på lager. Om du känner dig händig så kan du få ett par OA51 renoverade till .3-klass inkl. allt. Då får du ett par mycket prisvärda och spelglada högtalare. I Halmstad kan jag nog fixa provlyssning på alla 80-talarna om intresse finnes. Har själv ett par OA51.
För att beskriva karaktären på Carlsson kan jag säga att de kan få sig själva att "försvinna". Ljudet tycks komma från luften framför. ALlting blir stort och vackert. Jag upplever ljudet som mycket avslappnat och exakt. OA51 kan vara en aning analytisk, hård och punch-basig, OA52 lite mot det slappa hållet men med ett distinkt tryck och stor rymd i ljudet. OA50 däremot är lite "snällare" och är försiktig i sin framtoning. Inga av dessa egenskaper är negativa. Folk har sin favorit beroende på tycke och smak. Genomgående är att det ruskigt fin basåtergivning i de alla. Korrekt placerade mot vägg öppnar de upp sig och förvånar.
- Carlsson Illuminati - "Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet Admin www.Faktiskt.se