HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 "Hej, Jag heter David och jag ringer från Mr Music
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

joakim
tom blommorna på spikes!

534 Posts

Posted - 2003/02/26 :  20:54:20  Show Profile Send joakim a Private Message
*brrrrring*
-Det är Joakim!
-Hej, jag heter David och ringer från Mr Music. (D)
-Hej (J)
-Känner du till oss? (D)
-Ja. (J)
- Vad tycker du om oss då? (D)
-Inte alls! (J)
- Jo, vi firar 20 år och har ett erbjudande! (D)
- Jag är inte intresserad. (J, med väldigt kort ton))
- Varför? (D)
- Jag gillar musik! (J)
- Ja, men ta vårt erbjudande 35:- och inga bindningar för alla som fyller år i år (kommentar: undrar vilka som *inte* fyller år i år)! (D)
- Hörde du inte vad jag sa - Jag GILLAR musik! (J - nu lite irriterad)

Men den fa-en gav sig inte förräns jag tydligt ytterligare en gång sa att jag inte var ett dugg intresserad.

Mr Music...suck!

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2003/02/26 :  20:57:57  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Ohhhhh va jag längtar att dom ringer till mej! Då skall där drivas med dom!
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2003/02/26 :  21:04:06  Show Profile Send Pjotre a Private Message
He he he.... Jag har haft nöjet att avspisa dem flera gånger....
Go to Top of Page

Nagref
Member

113 Posts

Posted - 2003/02/26 :  21:06:49  Show Profile Send Nagref a Private Message
Finns de kvar????
Har aldrig råkat ut för dem.

Däremot Jehovas Vittnen och de är kul! Synd att de unviker vårt hus numera...

Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi
VD för Acoustic Landscape
R&D-ansvarig för Acoustic Illusion
Go to Top of Page

DasIch
Starting Member

36 Posts

Posted - 2003/02/26 :  21:08:10  Show Profile Send DasIch a Private Message
Vad tusan är Mr Music?

Objektivist
Go to Top of Page

zvenzzon
Member

386 Posts

Posted - 2003/02/26 :  21:20:17  Show Profile  Visit zvenzzon's Homepage Send zvenzzon a Private Message
Det är typ som att prenumerera på Absolute *insert mainstreem genre here*

fast sämre än mainstreem...
Go to Top of Page

mr. Triatic
Member

1477 Posts

Posted - 2003/02/26 :  21:23:50  Show Profile Send mr. Triatic a Private Message
MrMusic har en tendens att ligga minst ett år efter i mainstreammusiken till råga på allt..

Livet är för kort för mono
Go to Top of Page

Lennart
Member

323 Posts

Posted - 2003/02/26 :  21:28:46  Show Profile Send Lennart a Private Message
Asgarv!!! Jag känner igen alltihop! Om det är Jehovas Vittnen som kommer bakom dörren så brukar jag bjuda in dem att äta blodpudding eller blodpalt med mig... då går de! Jag förstår inte varför :-)))

Om det är nån hemsk försäljare som ringer i telefon så säger jag "Nej, tack. Hej då!"

===================
Ju mer skrot det finns på ett järnspett...
Go to Top of Page

mr. Triatic
Member

1477 Posts

Posted - 2003/02/26 :  21:34:04  Show Profile Send mr. Triatic a Private Message
..fast jehovas o liknande brukar jag sällan driva med, dom är fasta i sin övertygelse, liksom jag är fast i min övertygelse...att dom är ute o cyklar.. 8-)
-fast ett sätt att slippa dom är ju att säga att man är en starkt troende satanist..

Go to Top of Page

Piggen
Member

676 Posts

Posted - 2003/02/26 :  21:41:04  Show Profile Send Piggen a Private Message
En snubbe ringde mig härom året. Han tyckte att jag var bortskämd när jag sa att jag inte ville ha hans skiva om jag så fick den gratis :-))
Jag som trodde att man skulle vara trevlig mot dom som man försökte sälja något till...jag hade helt fel. Rätt metod är tydligen att förolämpa dom...Åtminstonde enligt Mr Music.

Indiana Jones är bara en blek kopia av Bröderna Dahl!
Go to Top of Page

Nagref
Member

113 Posts

Posted - 2003/02/26 :  21:42:39  Show Profile Send Nagref a Private Message
L och mr.T: vad snälla ni är!

Jag snackade så trevligt med dem så att en av killarna dök upp och frågade efter mig i ett år efter och när jag en gång faktiskt var hemma så berättade jag som det var... han hade inte en chans för jag var/är ateist!

Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi
VD för Acoustic Landscape
R&D-ansvarig för Acoustic Illusion
Go to Top of Page

Lennart
Member

323 Posts

Posted - 2003/02/26 :  21:43:42  Show Profile Send Lennart a Private Message
mr. Triatic: Man kan säga att man är Pingstvän också, då går de små jävlarna sin väg :-))) Prova nästa gång!

===================
Ju mer skrot det finns på ett järnspett...
Go to Top of Page

mr. Triatic
Member

1477 Posts

Posted - 2003/02/26 :  21:50:19  Show Profile Send mr. Triatic a Private Message
eller spika upp en grannfruns ritualbrända kissemisse på ytterdörren..
-Skämt å sido så kan det upplevas som lite påträngande och störigt med människor som försöker pracka på en saker med den obetvingade envisheten som en del uppvisar, oavsett det gäller allsköns konstiga religioner, dammsugare med "jet-sug" eller dåligt inspelade CD_skivor med musik som härstammar från min högstadietid.

Mr. Triatic -nu med taggtråd på dörrklockan

Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/02/26 :  21:55:39  Show Profile Send Neodynium a Private Message
Hehe.. jag är alltid så jäkla trevligt mot alla... slår alltid tillbaka mot en när de kommer tillbaka med en faslig massa papper och böcker och skräp.. då säger man ifrån att man inte är intresserad. Samma när folk ringer och vill göra undersökningar... och undrar om de får ringa tillbaka (eftersom man alltid säger att man inte har tid just för tillfället) och alltid så går jag med på det.. men nästa gång de ringer så har jag självklart inte tid då igen.

De måste ha ett tufft jobb dock....

Go to Top of Page

millenniumking
Member

985 Posts

Posted - 2003/02/26 :  21:59:33  Show Profile Send millenniumking a Private Message
Jag har haft många besök från Pingstvänner och några av Jesu Kristi sista frestelse ( vad nu det är för något). Är man snäll så får man räkna med att de kommer tillbaka nästa dag (eller vecka) igen! Jag tror det gjorde susen när de kom mitt i en hårdrocksfest, lite (väldigt hög) Slayer musik i bakgrunden och diverse elaka hårdrocks t-shirts skrämde nog bort dem för gott... hoppas jag
Go to Top of Page

binmarv
Member

403 Posts

Posted - 2003/02/27 :  09:37:39  Show Profile Send binmarv a Private Message
Ni vet väl om att Jehovas vittnen och Mr.Music samarbetar och är dotter"bolag" till firman Radiotjänst i Kiruna ?

Det man inte har i huvudet får man ha i öronen!
Go to Top of Page

avr7000
Harry-vinnare 2004

845 Posts

Posted - 2003/02/27 :  09:56:38  Show Profile Send avr7000 a Private Message
När man blir uppringd av div mystiska försäljare etc...

Hej jag ringer från bla, bla bla, och undrar om bla, bla, bla...

-Jo, du jag har lite tight om tid just nu, -men ge mig ditt hemnummer så ringer jag upp dig senare i kväll så kan vi snacka...

Naäeee...

- Jaså du gillar inte heller att folk ringer hem till dig och stör på kvällarna!

/Stefan

Mina pryttlar
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=12665
Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2003/02/27 :  09:58:45  Show Profile Send molsson a Private Message
Det har jag alltid misstänkt, konspirationsteorist som man är. Dessutom samarbetar linn med scientologerna, och Absoulte Music, hits, dance,,,,, er en underavdelning till pinkstkyrkan.

No hay banda!!
Go to Top of Page

joakim
tom blommorna på spikes!

534 Posts

Posted - 2003/02/27 :  09:59:29  Show Profile Send joakim a Private Message
annars är ju svaret:

- Häng kvar ett tag jag ska bara ......

Och sedan låter man stackarn sitta kvar i luren medans man fortsätter lägga patiens på datorn och pilla sig i naveln.
Go to Top of Page

niklass
Member

508 Posts

Posted - 2003/02/27 :  10:15:23  Show Profile Send niklass a Private Message
Min sambo råkade för några år sen ut för en lexikonförsäljare som skulle sälja en prenumeration på deras superdupermegatoppen lexikon prenumerationen var gjord så att man skulle få alla banden och inte bara ha ett par stycken.

Försäljarens argument var då att:
-jomen du förstår man har ju inte så stor nytta av att bara ha banden från A till O.

varpå min sambo säger
-ifall man inte är grek, för då räcker det ju.

varpå säljaren är helt tyst, en lång stund. (hans samtalsmall verkar inte ha innefattat det grekiska alfabetets utformning.)

sen börjar han asgarva och kan inte öht komma tillbaka till tråden och för att göra
några fortsatta försök att kränga lexikon.

/n

Denon 3600 |
Audiovector M3 Signature XTZ A2-300 | AV3C signature | AV-surround till atmos-setup

Go to Top of Page

Mikael2
Member

1431 Posts

Posted - 2003/02/27 :  10:33:20  Show Profile  Visit Mikael2's Homepage Send Mikael2 a Private Message
Nu är vi inne på religion igen och för att inte någon skall känna sig förolämpad för sin tro så låser jag här.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000