Kan någon definera hif-nörderi? Jag såg musikbyron igår, och kunde också kanstatera att programledare sa hifi-nörderi. Ska bli väldigt intressant att se vad etablissementet anser vara nörderi. Hur mycket hifi-nörd är du?
Det var det sämsta jag har sett/hört någonsin. Enda syftet med reportaget var att förlöjliga. Speciellt sm i billjud (mest högtalare, typ. Citat Per Sinding-Larsen).
Nej, hifiintresserade framställdes som "ljudbögar" vilket var ganska plumpt. Och Dennis Lyxén är ju en uttalad lo-fi-anhängare. Och så den där handlaren som demade ett minisystem. Man hörde ju t.o.m hur illa det lät med Rammstein. Urrk!
Såja såja, tyckte det inte var så illa. Kan instämma med att Hifi intresset kan bli snudd på elitistiskt och ibland med risk för att tappa det essentiella - självaste musik intresset. Tycker dock inte att dessa prompt behöver stå i kontrast till varandra. Att ta åt sig av detta inslag och se det som det ett plumpt påhopp vore synd. Försök att istället att se ironin i vissa delar denna subjektiva mystiska bransch. Tror att många med mig instämmer i att den ultimata ljudupplevelsen kommer att utvecklas och förändras med tiden. Musikbranchen borde igentligen tacka oss stackars satar som är villiga och intresserade av att investera i och utveckla ny teknik, eller hur!? :)
Det är alltid jobbigt att lyssna när folk som vet mindra än vad man själv gör ska förklara saker. Man upplever det hela som oseriöst och trist. Jag är också besviken på Bryngelssons insats. Han kunde väl tagit hifinörderiet i försvar!? Men han kanske blev bortklippt. Kul känga dom gav åt generalagenturerna...