Från en suverän pianist Keith Jarret. Mäkta imponerad av honom men skivan var i tyngsta laget. Har iofs bara lyssnat ett par ggr men den kanske växer eller???? Ska man ge den mera tid?
Det är en helt fantastisk skiva! Jag köpte den på cd för ca. 10 år sedan och på vinyl för en månad sedan. Jag klassar "The Köln Concert" tillsammans med Jan Johanssons "Jazz på Svenska" som två av de absolut bästa skivorna jag hört.
Såg den skivan igår när jag skulle beställa från Ginza, men vågade inte riktigt
Orpheus: vad menar du mned att den var "tung" Jan JOhanssons skiva tog det typ tre sekunder innan jag fastnade och jag spelar den ofta långt efter inköpet.
Den är helt fantastisk. Numera finns också 4 spåret med som förut bara fanns på vinyl upplagan. Att den skulle vara svårlyssnad förstår jag inte. Men om man bara lyssnat på Kaj Kindvalls tvålpop program så förstår jag Orpheus invändning. Herr Orpheus lyssna vidare. När det är lungt hemma och du har stressat av. Denna CD kan du få besten Perbelos att somna till. Skivan anses vara en av de besta jazz skivor som gjorts. Den mest säljande solo piano skivan i musikhistorien också. Lycka till Poppen