HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Svejks Wirrstereo Bio är kul
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 6

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2004/03/17 :  18:39:59  Show Profile Send svejk a Private Message  Reply
Kallar den för wirrstereo för att det är många burkar. Minimalist kan man knappast kalla mig! Har alltid haft förmågan att dra på mig (för?)mycket pryttlar(cement i sandlådan?).

Uppifrån
Teac Vrds T1 transport. Mycket modifierad av Harmony Design
Audio Resarch Ls2B Mk2 Försteg
Powell Aúdio Elektroniskt Delningsfilter hög och lågpass skickar allt under 100 HZ till basmodulerna.
dpa Dac en för digital och en analog modifierad.
Audio Resarch Classic 60 Slutsteg till över 100 Hz
MacGormack Dna1 Slutsteg till under 100 Hz
Martin Logan Sequell 2 Modifierade delningsfilter och internkablage.
Basmoduler med TSsound 10 tummare går ner till 23 Hz

Störskyddstrafo med egen sladd skild från övrig el.
Kablage Galaxy till högtalare. Transparant, Silk, Xlo, Tiffany och Galaxy. Signal digital och nätkablage.
Grejerna står på Tempur, laminerat glas, hockeypuckar och spikes.

Abcyler basabsorbenter och diffusorer från Svanå. Lite hemgjort oxå.

Är hopplös på datorer Zalve har försökt hjälpa mig. Stort Tack !
Får förhoppnngsvis hjälp imorgon Fick inte till det trots instruktion.










Edited by - svejk on 2009/11/17 23:33:50

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/03/17 :  18:57:43  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Den obligatoriska frågan - Bilder ?

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2004/03/17 :  20:32:01  Show Profile Send svejk a Private Message  Reply
Har bilder på skrivbordet men klarar inte att lägga upp dom.


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/03/17 :  22:36:17  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Lägg upp bilderna nu, så fixar jag till storlekarna i morgonbitti

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2004/03/17 :  23:41:40  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Ser ut att kunna spela ruggigt trevligt!

DPA-dacarna, vad har gjorts med dem?

Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2004/03/18 :  00:09:02  Show Profile Send sampix a Private Message  Reply
Smaskiga grejer du har i hyllan

Vad exakt har du gjort för akustiska åtgärder i ditt rum? Alltid intressant att få lite tips

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

Babar
Member

177 Posts

Posted - 2004/03/18 :  01:53:56  Show Profile Send Babar a Private Message  Reply
Fina grejor
Vad är de där diffusorerna gjorda av för material?
Några såna kanske man skulle testa...

En lite konstig fråga kanske, men jag blev lite nyfiken - vad är det för svart mojj du har på vänstra ratten på försteget
Nåt oumbärligt tweak

Du verkar gilla kameror förresten...det ser ut att vara en fin samling

Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2004/03/18 :  07:00:44  Show Profile Send MaxMartin a Private Message  Reply
Fina grejor!

Är det bara jag som tycker det ser ut som nån hällt syra på cd:n??

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream
Go to Top of Page

sker
Member

488 Posts

Posted - 2004/03/18 :  09:04:44  Show Profile Send sker a Private Message  Reply
Ser ut att va ett mycket trevligt system svejk
Har själv en TEAC VRDS-10SE som jag använder som transport och går i tankar om att uppdatera den, vad har du modifierat på din TEAC?
MVH

Mitt system: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27987
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2004/03/18 :  10:24:38  Show Profile Send svejk a Private Message  Reply
Min dac är modifierad på analogutgången och lite allmänt översedd av Harmony. Har haft den länge spelar bra ja jag gillar den helt enkelt låter analogt. Har föresten en nätkabel till varje burk. Glasfiber mellan lådorna.

Akustiska grejerna jag har, är helt ovetenskapligt uppställda i hörn och där dom fått plats. Hade lite hjälp av honom jag handlade alltihop av begagnat. Basabsorbenter 4st Abcyler 4st Diffusorer 5st.
Har lyft ljudet mycket det "står mer fast" där det ska stå.
Diffusorer är Golden Horn i plast, snikversion.

Syra på spelaren näpp. Har spelat mycket psykadelika och då vart den bara så !
Nä knapparna vart smorda och den vart tydligen inte ordentligt avtorkad. Volympott tweak är för att jag lättare skall kunna justera den. Är invalid lyckades sumpa båda armarna i en olycka.

Får tacka Zalve en gång till för hjälp med bilder. Är PC dyslektiker.


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk

Edited by - svejk on 2004/03/18 10:27:29
Go to Top of Page

Texianen
Member

286 Posts

Posted - 2004/03/18 :  13:33:53  Show Profile Send Texianen a Private Message  Reply
vackert Svejk! Helt i min smak, hur låter arc steget? slutsteget alltså..

...saknar en vinylsnurra annars verkar det fulländat, det ser väldigt esteiskt ut, man undrar nästan om du är humanist? Forumet är annars, vad jag har förstått, representerat av naturvetare och tekniker kanske främst tekniker. Detta kan man nästan lista ut med hjälp av bilderna och valet av inredning, någon annan som har reflekterat över detta? Jag tycker att sådana betraktelser är intressanta så sorry för detta 'major off topic'


MvH Texianarn
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2004/03/19 :  10:24:59  Show Profile Send svejk a Private Message  Reply
Ja det går nog att säga att jag är humanist. Jobbar som alkohol/drogrådgivare.
Vinyl. Där är det lite snyftvarning. Har haft några fina svarvar. Den sista var en Technis SME Dynavector. Men efter att jag skadat mig grejar jag inte att spela vinyl. Behöll prylarna några år sedan sålde jag av rubbet. Grammofonen var skit samma men vinyl samlingen ihop rotat under många år sved! var väl en bit över 1000 skivor mycket hard too get.


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2004/03/22 :  22:41:59  Show Profile Send MaxMartin a Private Message  Reply
Jo, nu när jag tittade igen ser det ju precis ut som en hinna av olja/fett eller liknande. (har väl haft lite skit på min med..)

Hursomhelst mkt trevligt system du har.

Kul att du har hifi som hobby och att du kan se fram emot nått. Var stolt.

Mvh Johan

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2004/04/06 :  23:05:51  Show Profile Send svejk a Private Message  Reply
Har själv en TEAC VRDS-10SE som jag använder som transport och går i tankar om att uppdatera den, vad har du modifierat på din TEAC?

Den är klädd inuti med blugummi, bättre nätkabel, klocka från LC Audio, digitalutgång från Harmony design plus att Harmony Mattias fixat med strömförsörjning och en del annat. Vad vet jag inte riktigt. Men det vart bra! Mycket trevlig och seriös kille. Rekomderas hårt

Helt i min smak, hur låter arc steget? slutsteget alltså..

Är nöjd med ARC steget. Det spelar musik! Tycker det gör det mesta rätt. Mitt förra (Elektroakustik) spelade lite snyggare i diskanten. Är det mest potenta rörsteg i botten jag haft. Har tidigare haft VTL och Elektroakustik. Sedan tycker jag att ARC känns väldigt bra kvalitetsmässigt, stabilt inget tjafs eller flirtande med oss kunder. Samma look i en rackarns massa år.

Javist ja har även kopplat in en Behringer Ultracurve till basmodulerna. Sitter innan transistorsteget. Det vart konstigheter i basen med bummel osv. Nu börjar det bli riktigt bra. Men djupbas är ingen lek. Det är tydligen riktiga krafter som sätts igång.


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk

Edited by - svejk on 2004/04/06 23:13:27
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2004/04/06 :  23:32:38  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message  Reply
En 12-strängad gitarr minsann!!! Kul!

Ja, virrstereo kanske det är, med det är ju icke desto mindre lockande att lyssna till!

Jag hittade ingen info om vad som gjorts i delningsfilteret - bara bättre komponenter eller natt annat, mer radikalt?

Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2004/04/06 :  23:43:24  Show Profile Send svejk a Private Message  Reply
Det är en 60-talare Bjärton 12 strängad stål. Låter bättre än stereon! Och är dessutom lättspelad för att vara en tolva.

Delningsfilter är det petat i vet inte så noga. Jag är så oteknisk så jag lämnar över det till dom som vet bättre. Bättre vart högtalarna efter modifiering, ganska ordentlig faktiskt.


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2004/04/07 :  00:06:33  Show Profile Send Neodynium a Private Message  Reply
Märks att du gillar musik!! bra


Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/04/07 :  02:19:20  Show Profile Send Bravo a Private Message  Reply
Väl blandat, det märks att musiken ligger dig varmt om hjärtat.

Bravo
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2005/01/30 :  03:20:23  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message  Reply
Fick lyssna lite på anläggningen i eftermiddags.
Dock med två ICE-Power mono-block istället för Audio Research-slutsteget (och subbarna)
Vilket ljud! Bästa jag hört hittills.
Fick mina Quad 12L all låta som gammalt smäck i hammar-plast inköpta på Överskotts-Bolaget.

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2005/01/30 :  05:37:30  Show Profile Send Matrixen a Private Message  Reply
Riktigt tunga gregjer!
Fördomarna lutar ju åt att ICE inte borde kunna hävda sig mot sådant kompetent förstärkeri, men man lär så länge man lever.
tråkigt med skadan! Funkar det fortfarande med CD, eller har du uppnunnit något trick för att hantera skivorna?
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2005/01/30 :  18:17:39  Show Profile Send svejk a Private Message  Reply
Ojsan
Min gamla tråd har återuppväckts.

Fick ett par ICE power monoblock inkopplade igår (tack Gaffa)
Om dom hävdar sig. Obetingat JA. Dom drar nu mina ML och det gör dom utmärkt. Basen har dom grymt grepp om. Det bästa jag har haft hemma. Mellanregister och diskant är något bättre på ARC steget.Men som helhet så är tamefan "glasslådorna" bättre. Och det är ett mycket bra betyg från en rörnörd! Jag skall koppla ICE till mina basmoduler lite senare. Delningsfilter skall byggas om lite först.

Ja nu händer det lite hemma, kul!

Har en sugplopp till plattorna funkar utmärkt.



pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2005/08/27 :  16:22:24  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply
Du skulle inte ha lust att lägga upp någon uppdaterad bild Svejk?
Jag har lite svårt att hänga med vilken setup du har nu. Har du kvar AR Classic 60 ihop med ICE Power? Vilket ICE Power steg är det, ASP1000?

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2005/08/27 :  21:01:59  Show Profile Send svejk a Private Message  Reply
Det kommer nya BRA bilder så småningom . Edisson har lovat att ta med en redig kamera och ta lite kort.


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2005/09/13 :  14:10:58  Show Profile Send svejk a Private Message  Reply
Nu är Edison här med sin Canon daguerrotype och tar lite plåtar. Biorummet presentation först.Bioprylarna är väldigt vanliga. Ett riktigt Volvo 740 system

Reciver HK 230
DVD HK 22
Frontar Audio Pro Black Diomond
Center Audio Pro Black Vektor
Surround Audio Pro Black Pearl
Bakre surround Audio Pro Image 11
Sub JM-Lab Cube
Projektor Infocus 4805.
Duk ramspänd 72 tum
Supra o hemmgjort kablage EnkelKopparKabel.
Lite DIY Absorbenter











Tog bort överflödig och felaktig bildlänk.
/ztenlund


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk

Edited by - ztenlund on 2006/12/12 18:11:06
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2005/09/13 :  14:15:48  Show Profile Send svejk a Private Message  Reply
Köksstereon är ihopplockad från pantauktion och loppis.

Marantz Reciver 2215
Philips Cd kopiator
Carlsson OA5 Type 1.





Duger bra till morgongröten.


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk

Edited by - svejk on 2005/09/14 01:34:54
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2005/09/13 :  14:40:50  Show Profile Send svejk a Private Message  Reply
Riktiga systemet som är uppgraderat sedan senast, ser ut såhär idag och förhoppningsvis ett tag framöver. Man får kanske någon knäpp!

Teac Vrds T1 transport. Mycket modifierad av Harmony Design
Pioneer565 DVD


Audio Research Ls2B Mk2 Försteg
License No1 Teflon DAC
Audio Resarch Classic 60 Slutsteg till över 80 Hz
Harbeth Compact7, Atacama stativ


Från Sweetspot



Powell Aúdio Elektroniskt Delningsfilter, hög och lågpass.Skickar allt under 80 HZ till basmodulerna.
ICE Power monoblock till under 80 Hz


Basmoduler med Tc sounds 10 tummare går ner till 23 Hz
Har normalt en Television apparat på hyllan ovanpå.
Den är på lagning. Pajade en vecka efter garantin! Flyt? Jepp!

Störskyddstrafo med egen sladd skild från övrig el Furutech sladdosa.

Kablage Galaxy till högtalare Vinklade Vbt.


Transparent, Silk,ModSquad Silver Resolution och DIY silver kablage. Signal digital och nätkablage
Grejerna står på Tempur, laminerat glas, hockeypuckar och spikes.
E&T Spiderack En liten pedistal oxå!

Abcyler basabsorbenter och diffusorer från Svanå. Lite hemgjort oxå.







http://bildarkiv.hififorum.nu/svejk/






Mina gamla gittarer Gibson SG Special 69a Bjärton 12a 66a


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk

Edited by - svejk on 2006/02/15 22:38:38
Go to Top of Page
Page: of 6 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000