HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Mos - Begagnat duger bra! :-)
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mos
Starting Member

19 Posts

Posted - 2004/09/20 :  21:02:54  Show Profile Send mos a Private Message  Reply
Anläggningen har hängt med ett par år upptäckte jag när jag tittade på google's usenet arkiv,
följande anläggning köpte jag -97 och den har hängt med sedan dess:

Sony XA2ES (current pulse etc)
Nakamichi CassetteDeck2
Pioneer Tuner F-91 (reference series, med träsidor)
Adcom GFP 345
Adcom GFA 5200
B&W 805V Walnut

Cambridge Audio Reference cables
Monster Mseries CX-2 biwirable (med spadar and bananer, plus krympslang :-)

Av dessa införskaffades det mesta ifrån Reference Audio i Sthlm, högtalarna beg och det andra nytt.
Radion ifrån Jönköping, den var ett gammalt demo-ex med Pioneer loggan borta, men ljudet är det inget fel på.
Naka'n köpte jag redan runt -96 och den används inte mycket,
just nu lånar min far den iom att jag mest kör CD...

Så nu lite frågor: Adcom funkar bra men ljudet kunde väl vara endel klarare, hela klangen går mot det mjuka hållet.
Mina drömhögtalare är Anthony Gallo Nucleus Reference, hade ett par på G ifrån England men det blev lite för mycket pengar på den tiden...

Bilder kommer så snart jag köpt en digitalkamera.

Edited by - Zalve on 2004/09/20 22:28:26

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2004/09/26 :  20:28:14  Show Profile Send edison a Private Message  Reply
F-91 är en mkt vass tuner, nice!

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page

Dimitri
Member

1050 Posts

Posted - 2004/09/30 :  22:32:53  Show Profile Send Dimitri a Private Message  Reply
Begagnat duger inte bra
...
...
Begagnat duger mycket bra!
Trevligt system!
Dimitri
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/10/01 :  05:36:16  Show Profile Send Bravo a Private Message  Reply
Instämmer "zed51", begagnat är en bra väg att uppgradera.

Bravo
Go to Top of Page

mos
Starting Member

19 Posts

Posted - 2005/07/04 :  10:58:51  Show Profile Send mos a Private Message  Reply
Jag lade in en annan tråd häromveckan när jag hade testat Audio Research försteg istället för min Adcom, nu har jag nästan ångrat mig och tänkte gå ner till butiken och köpa LS-9'an om jag inte får några andra rekommendationer härifrån :-)

Så nu ett par frågor, jag skulle vilja uppgradera hela systemet och det lutar väl åt att det blir en stegvis uppgradering, först försteget, sen CD eller högtalarna, och till sist slutsteget. Kablar får bli när några beg bra dyker upp.
Så, jämfört med mitt nuvarande system, Sony XA2ES, Adcom GFP-345, Adcom GFA 5200, B&W 805V vilken del i kedjan skulle ni rekommendera att jag först borde uppgradera?

Jag skulle vilja ha något av följande systemen om £ räcker till:

SACD/DVD-A (Ren audio) - ARC LS9 - Pass Labs - Dynaudio S3.4
Pass labs blir nog lite vär dyrt med balanserat, så Advantage A300 eller liknande borde funka. Jag är efter ett par klass A steg hellre än 200+ watt (bor i lght).
Alternativ mitt 'drömsystem':
SACD (Meridian, Proceed?) - LS9 - Pass labs balanserat klass A - Gallo Nucleus Reference alt Solo (men hittar fasen dem inte i Europa..)

Någon som har bra tips på SACD/DVD-Audio 2 kanals spelare som har balanserad utgång? (utan videokretsar och lull-lull :-)


http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=40455&SearchTerms=ls9

XA2ES -> LS9 -> GFA5200 -> 805V :)
(5200 soon to be replaced by 78w Class A monoblocks)

Edited by - mos on 2005/07/04 11:05:36
Go to Top of Page

mos
Starting Member

19 Posts

Posted - 2013/07/22 :  12:55:50  Show Profile Send mos a Private Message  Reply
Efter lite flyttningar, utlånande av anläggningen, två barn, separering, jobb-byte osv, så har jag nu:

Sony XA2ES
Denon AVR 3802
Ino audio piPs
Audio Research LS9 (svart, inte silver som jag hade innan)
Xbox mp3

Så nu letar jag väl klass A steg och en DAC gissar jag på...

Sony 28" CRT
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000