Tompa: Tack! Dimitra Ianni är fänomenal! Kanske jag kan fixa till dig some CD's :-) Ska försöka att provlynna Coppland här i malmö. Tänkte också på Copland CTA 301 hittade beg. för 5500 SEK.
Motionsync, eftersom du bor i Malmö så har du inte så långt till Audio Consult i Köpenhamn. Jag var där för 1½ vecka sen och lyssnade på Audio Notes produkter. Det var en DA-omvandlare som använder rör, en rörförstärkare samt högtalare med 94 db/1w,1m känslighet. Ett mycket speciellt ljud, totalbefriat från lyssningströtthet. Du kommer inte att ångra ett besök på Audioconsult!
JAg har nästan bestämmt mig för primare I 20 Har en bjud på en NY primare I 20 me garanti och allt för 7000 SEK Undra mig hur bra är Primares DVD V25 Spelare är? Måste köpa och DVD!! Altenativ är Arcams DV 88 Hörde att båda är också bra på CD. TIlls jag köpa ritigen CD spelare.
B Peter, jag tycker man SKA bli lyssningstrött (av mental utmattning) efter att antal timmars spelning på en bra anläggning (såvida man inte spelar "hissmusik" på låg nivå), annars är återgivningen utslätad.
Någon som testade Audiovectors M1 Super med Audio Analogue Puccini SE MkII? Den har en varm & detaliert ljud. Funkade bra men Amphion Argon II som är lite mörkare än Audiovectors m1.