HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 strömkabel....
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

sulan
Member

158 Posts

Posted - 2003/02/28 :  14:51:08  Show Profile Send sulan a Private Message

förstår inte riktigt det där med strömkablarna. ska den sista biten från väggen (oftast via en förgrening av ikea-snitt) till elektroniken spela så stor roll??

vad "gör" kabeln för nytta. är det primärt för att inte störa signalvägen eller vad? strömmen blir väl inte "renare" för den sista biten...???

hoppas ni fattar min poäng...
har nämligen hittat en annons med bra nätkablar till ett rimligt pris. nu vill jag bara veta om det gör någon skillnad att koppla in dem om man nu ändå kör via en förgreningsdosa med normal nätkabel???

suuulan

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2003/02/28 :  14:53:07  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Sulan, om du använder SEARCH funktionen ovan så skall du finna måååååååånga svar på din fråga!
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/02/28 :  14:54:07  Show Profile Send ekman a Private Message
sulan jag har gjort så kört med förgreningsdosa och sen bra kabel och jo den sista biten gör skillad men det är inte rekommenderat att köra så här man bör skaffa en bra kabel med bra förgreningsdosa också för full effekt
Go to Top of Page

sulan
Member

158 Posts

Posted - 2003/02/28 :  15:06:24  Show Profile Send sulan a Private Message

tack ekman...
då blir det nätlist...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000