Någon som kan bistå med kopplingschema alternativ en närbild på Cambrigde DAC3 insida? Gärna närgånget på XLR utgången? Det verkar vara felfasat på höger kanal (prövat med flera olika kablar!) och lödningen ser skum ut... Har varit i kontakt med Ljudtema men de var inte intresserade av att ge någon information
"I am not young enough to know everything" - Oscar Wilde -
"Simplicity is the ultimate sophistication" - Leonardo da Vinci -
Vill tacka megadeath och AA för Era foton! De visar just det jag vill se men ändå inte . Jag kan inte finna några felaktigheter på lödningarna... Så om inte Ni har samma problem med fasen på XLR-utgången på DAC3án, så? Någon på forumet som har några bra idéer på felsökning?
Jag har kört vi de balanserade utgångarna på min DAC 3 utan problem så det är inget allmänt konstruktionsfel. Varför inte maila Cambridge Audio och fråga dem.
En bra idé! Men troligtvis så får man tillbaka att man ska lämna in den på någon serviceverkstad någonstans där den blir ståendes tills dess man ska lösa ut den för samma pengar som den kostar begagnad.. Cynisk? Närå . Men likväl, ett mail kan man ju kosta på sig..
Detta verkar vara ett solklart garantiärende, annars så bör ju den enklaste fixen på detta problem vara att låta någon lödkunnig person byta + och - i den ena XLR kontakten på den ena signalkabeln.
Köpte den -96 tror jag det var... så garantin... Lödkunnig är jag nog, men då lödningarna sitter där dom ska (och har gjort i några år) så lutar det nog mer åt att någon krets fått spel?