HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Sacd/Sony SCD-XA777? Accuphase priser?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/03/03 :  16:54:14  Show Profile Send Neodynium a Private Message
Funderar på att köpa en SACD spelare.. knappt någon ide att köpa en cd spelare när SACD skivorna rusar in.. samt att jag vet hur mycket bättre SACD formatet är än Cd (Tack Timbre! ). Dock så kostar maskinerna som jag skulle vilja ha för mycket (Accuphase DP-77,85). Funderar därför på en Sony SCD-XA777... någon som har hört den? Jämfört den med andra Cd/SACD spelare? Andra maskiner jag funderar på är Krells SACD standard samt kanske Nuvista SACD.

Edited by - Neodynium on 2003/03/04 00:54:06

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2003/03/03 :  16:56:44  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message
Kommer inte Sony ut med en helt ny SACD ES serie i vår...? Skulle väl ha mycket bättre bassmanagement om inte annat...
Go to Top of Page

Bamsefar
Member

345 Posts

Posted - 2003/03/03 :  19:14:01  Show Profile
Frågan är om du inte skall titta på Sonys senaste DVD-spelare som oxå klarar SACD. Tror det var något i stil med NS-999 ???? Men någon annan kan betäckningen säkert :)
Go to Top of Page

Nagra
Member

764 Posts

Posted - 2003/03/03 :  22:26:11  Show Profile Send Nagra a Private Message
Om du har råd med en Krell SACD, har man väl råd med Accuphase

ACCUrate PHASE
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/03/03 :  23:47:31  Show Profile Send Neodynium a Private Message
nja... Accuphase SACD spelare börjar väl runt 100k SEK? Eller har jag fått fel priser? DP 85an hade ju inte suttit fel.

Lutar väl mest mot en Krell SACD standard nu...

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000