HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 köpråd ang denon avr-2700
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

calle81
Starting Member

2 Posts

Posted - 2003/03/03 :  17:58:28  Show Profile Send calle81 a Private Message
Hej

Jag inte särskillt mycket om hifi-prylar och tänkte be om råd. Jag tänkte nämligen köpa en denon avr-2700 receiver från 1999 för 2000 kr. Den är helt felfri och så. En nackdel är att den inte har DTS. Är DTS viktigt eller räcker det med dolby digital? Om någon har någon erfarenhet av denna förstärkare vänligen skriv någon rad om huruvida det är ett bra köp.

Annonsen:

"Ypperligt skött svart AV-receiver Denon AVR-2700 med 5x80W vid 8 Ohm. Dolby Digital-dekoder, 24bit 96kHz Burr Brown D/A-converter. On Screen Display och programmerbar fjärrkontroll. Garanti till och med 2004-03-05. Säljes på grund av uppgradering.
Nypris 1999 var 7000. Mitt pris 2000. "

Mvh
Calle

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2003/03/03 :  18:28:50  Show Profile Send ryst a Private Message
Har haft en sådan i min ägo för några år sedan.
Den är helkass i 2-kanalsläge, därav avvecklingen av denna enhet från mitt hem.

Skulle tippa på att du får bättre svar på http://www.dvdforum.nu i din fråga om hembioljudet.

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2003/03/03 :  18:32:11  Show Profile Send KennethS a Private Message
Helkass skulle jag inte säga, min far har haft en sådan. Fungerar med fördel med B&W 600 serien. För 2.000:- är den ett riktigt bra köp. Varm i klangen, så tänk på det vid högtalarköp!

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page

calle81
Starting Member

2 Posts

Posted - 2003/03/03 :  23:02:51  Show Profile Send calle81 a Private Message
Okej, tack för hjälpen =)
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2003/03/03 :  23:33:46  Show Profile Send ryst a Private Message
Lite förtydligande från min sida.

Jag körde den dels med ett par CW AT-40 samt ett par B&W DM605S2 och den stackars AVR-2700 kunde inte leverera välljud tillsammans med någon av dessa högtalare.

Nu kanske vissa tycker att CW inte kan leverera välljud alls och jag kan bara hålla med men det blev inte bättre med AVR-2700, däremot så fungerar den helt ok till hembio.

Varför var jag så missnöjd då?, jo av den enkla anledningen av att den inte orkade med att driva högtalarna, tappade liksom andan innan den kom i mål (som om man spelade bakom en madrass).

Hoppas att ni hänger med i mitt svammlande i detta ämne .

New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000