|
svejk
NA addikt

3505 Posts |
Posted - 2003/03/03 : 23:35:00
|
Nu välkomnar vi hifineorotikern guldöra Lindeman.
Jaha hifineorotiker vad är det?
Hifineorotiker och hifineorotiker det handlar ju om det perfekta ljudet, om tvix o tråk, viktiga saker i livet, ja viktigare är livet.
Detta låter ju allvarligt?
Det finns inget viktigare än ljudet den som inte förstår det är dum, dummare än en Onoff butik. Jag och mina meningsfränder Ljudbilden och Röris demonstrerar där vi kastar dåliga hifigrejer på dem som går dit. Att vi får sitta hos polisen ibland är strunt samma.
Jaså vad är dåliga hifigrejer då?
Sånt som vi tycker är dåligt är dåligt punkt slut.
Ja då är det väl så. Vad är tvix och tråk ?
Tvix är en lyckad uppgradering Tråk är en lite sämre uppgradering. Men alla uppgraderingar är bra, ett måste för att livet skall fungera.
Detta låter ju intressant berätta mera.
Ett särskilt lyckat tvix var när jag stängde av vattenförsörjningen till lägenheten. Som ett trollslag försvann toalett fluttret och diskbänks fnittret allt öppnade sig.
Det låter ju hårt leva utan vatten?
En skitsak det är ju ljudet det handlar om. Diska kan man göra i tvättstugan, sen har jag ett dass på balkongen, inga problem. Föresten så hade jag en fru innan hon försvann då, klagade över blåskattar och andra oväsentligheter. Hon gillade inte och vara basabsorbent heller så det var lika bra det, hon förstod inte ett dugg.
Herregud var det ett lyckat tvix?
Ja det var det men du fattar ju ingenting du är en Onoff.
Kanske det men vad är då ett tråk?
Mitt senaste tråk var när jag stenade systemet. Det finns en speciell blåsten i Mordesmolompolo som är bra att stena med. Man lägger sten på sten på systemet så det substrakta undertonsgnisslet undertrycks, ett underbart ljud svävade i rummet. Sen ramlade allt ner hos grannen, hade tagit hem fem ton.
Det låter ju dyrt denna hobby.
Hobby du har fortfarande inte fattat Onoff. Det finns Uff conteniers med gratis kläder. Mat går att äta på Ica när det är provsmakning man får en blandad kost så.
Så ni har trevligt du och dina kompisar när ni lyssnar på musik?
Musik kan man ju förfan inte lyssna på. Det låter ju hemskt, vi lyssnar på blått och grått brus.Det är det enda vettiga när det gäller det perfekta ljudet. Nu går jag för du har inte förstått ett skit.
|
pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255 Sugen på att lyssna? Skicka PM Svejk |
|