| Author |
Topic  |
|
|
perkulator
Member

60 Posts |
Posted - 2003/03/04 : 16:38:19
|
Detta skickade jag till studio pop: Snälla sluta med att försöka gå in på ämnen som ingen av er uppenbarligen inte vet någonting om,det är inte underligt att man får konstiga blickar när man talar om att man är hi-fi intresserad. Snacka om generaliseringar, vi "ljudbögar" som tittade skrattade åt eländet.;) (Jag är inte ett dugg uppretad skrattar bara åt det hela) Köper båt för 300000kr,används några veckor per år=helt okej Köper bil för 350000 värde noll efter 15 år=helt okej köper stereo för 30000kr används flera timmar om dagen och ger ägaren glädje=helt idiotiskt
Detta fick jag tillbaka: Bäste Per-Åke!
Tack för ditt brev. Vi har fått många. Både beröm och mer kritiska. Synd bara att vårt intresse inte uppfattades som ärligt å sant.
Bästa hälsningar
Per
Vad säger man?   |
Endast den som tror att det omöjliga är möjligt kan göra det omöjliga! |
|
|
Pipes
Member

591 Posts |
|
|
K-man
Member

795 Posts |
Posted - 2003/03/04 : 16:54:25
|
Goddag yxskaft.... vore väl på sin plats...!
...alltså inte åt dig perkulator....
\\K-man |
 |
|
|
Pipes
Member

591 Posts |
|
|
Jakob_S
Member

665 Posts |
Posted - 2003/03/04 : 20:18:27
|
Drygo...   |
Hifi handlar inte om att veta - det handlar om att känna.
|
 |
|
|
K-man
Member

795 Posts |
Posted - 2003/03/04 : 21:16:36
|
Pipes, ja självklart åt dig! Nejdå, ditt inlägg fanns inte ens när jag började skriva mitt.... men visst är det som uppgjort för missförstånd på dessa forum!
Kör hårt!
\\K-man |
 |
|
|
Pipes
Member

591 Posts |
|
|
SpLiX
Member

523 Posts |
Posted - 2003/03/04 : 22:33:22
|
Så här såg mitt brev och svar ut..
Jag såg fram emot Studio Pop då jag hört att det skulle talas HIFI. Är inte den mest inbitne, men har idag lyckats skrapa ihop justa grejor i min stereo för cirka 110 papp. Det finns ett par nya CD format som skall lägga grunden för den nya musiken. Ni nämnde i all hast SACD ( Super Audio CD ) och DVD-A. Vart tog HDCD vägen?Detta format som i USA är hur stort som helst och de flesta billboard titlar trycks i HDCD idag. ( WWW.HDCD.COM ) http://www.hdcd.com/> ) Jag måste även få säga att reportaget gjorde mer skada än nytta, här sitter 3 så kallade experter och snackar om att de hellre lyssnar på musiken, än ett välljudande sådant. "Jag köper hellre fler skivor än lägger ner pengar i stereon". Precis lika kul för en konstnär att höra, jag köper gärna konst, men hänger den i ett mörkt rum i källaren.
Nae, det blev inget bra, ta gärna upp detta igen och för all del, ni kan kanske lägga ner lite research i de nya formaten, och vara de första som talar om vad de egentligen kommer att tillföra. HDCD med sin 20 bitars information och mer komplexa ljudbild, SACD med det nya större frekvens området samt DVD-A med, ja, säg det...
Läs gärna på följande forum hur "riktiga icke stereophiler" tog ert reportage.
http://www.hififorum.nu/topic.asp?TOPIC_ID=10152
// Mvh SpLiX
Bäste Karl Johan,
Tack för ett intressant brev. Kul att du sett Studio Pop. Många har hört av sig till oss. Både med beröm och kritik.
Synd att det blev lite slagsida åt det negativa, det har man hört förr tyvärr, men de som sitter på våra stolar har rätt säga vad de vill. Jag borde dock - som carlssonfantast - hållit litet försvarstal för själva rätten att gilla ljud.
Men, jag är rädd för att oavsett hur vi tacklat ämnet så hade klagomålen haglat. Alla specialintresserade vet alltid bäst själva.
5:1-hälsningar
Per
|
Låter det?? BRA! |
Edited by - SpLiX on 2003/03/04 22:38:00 |
 |
|
|
marcus
Ej medlem längre

344 Posts |
Posted - 2003/03/04 : 23:03:05
|
Tycker ni tar det alldeles för seriöst. Studio Pop är inte Plus med Sverker. |
 |
|
|
mag
dom kallar oss mods

1587 Posts |
Posted - 2003/03/05 : 02:05:02
|
Nä men dom har det ändå som jobb och då kan man väl ändå kräva att dom lägger ner lite mer jobb, att överhuvudtaget ta med en 3000:- kompakt anläggnig är löjligväckande. Hade dom lagt ner mer än en fika rast på att jobba igenom inslaget med handlaren så skulle dom befunnit sig i ett lyssnings rum i någon seriös butik. Att tomtarna i studion säger som dom gör kan dom kanske inte rå för. Är dock lite intresserad vad det är för bra sterio som styrs med en fjärr, BOSE eller B&O ?
|
//Magnus
Born to lose -Live to win Foto: www.geocities.com/fatalpath |
 |
|
|
Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts |
Posted - 2003/03/05 : 02:12:55
|
Jag är nyfiken på vad dom fick för positiv respons på just audiofil reportaget. Har inte SVT några anlägningar av bätre sort? Kanske även dom borde spärras in  |
Driver forumet faktiskt.se |
 |
|
|
n00b
"Besan"

1532 Posts |
Posted - 2003/03/05 : 07:03:38
|
Jag skulle vilja veta vad som rör sig i H&M:s redaktörs huvud och ifall dom andra på H&M tycker likadant.
Tycker det känns lite svårt att skriva om något man inte har intresset för. Det var väl endå det han satt och sa ??
Han kanske inte ville framstå som en nerd i TV ?? =))))
//jonas |
Mer effekt åt folket!!! |
 |
|
|
matson
formerly known as...

1617 Posts |
Posted - 2003/03/05 : 07:24:37
|
Att ni orkar bli så stressade av några stollar säger i en TV-studio fattar inte jag....
Susanne Ljung har ju verkligen noll koll. Minns när hon gav Nevermind med Nirvana en etta i betyg i tidningen Slitz(när det var en musiktidning, snarare än "lumpen-porr"). Vissa saker är tydligen konstanta..... |
Mvh |
 |
|
|
Larsho
Member

5340 Posts |
Posted - 2003/03/05 : 07:41:32
|
Att ni orkar bli så stressade av några stollar säger i en TV-studio fattar inte jag....
Håller med, förstår inte heller att det är något att jaga upp sig på, finns betydligt vikitgare saker att hänga upp sig på än detta, vi vet ju redan att de har noll koll på detta område, vart vill ni komma  |
Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död |
 |
|
|
Byron
Starting Member
4 Posts |
Posted - 2003/03/05 : 11:22:11
|
| Hmmm, Per Sinding Larsson är alltså Carlssonfantast! Intressant... |
 |
|
|
matså
Semesterfirare

2705 Posts |
Posted - 2003/03/05 : 13:34:28
|
| En gammal arbetskompis sa till mig att "Mats när man läser svaren, så ser man att dom har sina saker till penisförlängare" |
Min fotosida på flickr
|
 |
|
|
Rebo
Member

1071 Posts |
Posted - 2003/03/05 : 13:48:56
|
| noob: Jag tror det var han som jobbade på nån hemmabiotidning som sa att han inte var så intresserad. H&M killen fick inte svara på den frågan. Han flinade som till då den andra svarade, sen så klippte de så att detta flin upprepades ett antal gånger, sen så hoppade de till panelen och deras åsikter. |
 |
|
|
mag
dom kallar oss mods

1587 Posts |
Posted - 2003/03/05 : 14:53:19
|
quote: En gammal arbetskompis sa till mig att "Mats när man läser svaren, så ser man att dom har sina saker till penisförlängare"

Menar han svaren i tråden ? Jo det är klart att det är så, tjejer blir så impade av en stor/dyr sterio.........mycket bättre än att köpa tex en vräkig bil eller dyra kläder jo jo  
|
//Magnus
Born to lose -Live to win Foto: www.geocities.com/fatalpath |
Edited by - mag on 2003/03/05 14:55:10 |
 |
|
|
zvenzzon
Member

386 Posts |
Posted - 2003/03/05 : 18:36:39
|
Jo, så är det.  |
 |
|
|
Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor

1218 Posts |
Posted - 2003/03/06 : 17:23:37
|
jag tror att det är så att hela redaktionen är helt ointresserade av välljud. det blir mest mp3or på datorhögtalare.
sayonara |
Beethoven wrote music though he was deaf. He was so deaf he wrote loud music. |
 |
|
| |
Topic  |
|