| Author |
Topic  |
|
|
Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts |
Posted - 2003/03/05 : 22:07:44
|
Har flyttat till lägenhet med "pappväggar" och kommer inte att kunna spela musik med ljudnivå som jag är van vid. Dock vill jag givetvis kunna fortsätta att njuta av god ljudåtegivning vid låga nivåer. Vilka högtalare passar för detta? Idag har jag B&W 802 SIII, men de är helt enkelt för stora och fick - WAF och är bannlysta! Slutsteg: Electrocompaniet AW 250 R CD: Quad CDP99
Tips? |
Artphotography |
|
|
mcbiff
Member

218 Posts |
Posted - 2003/03/05 : 22:17:59
|
| Orelaterad fråga, men skulle du kunna kommentera din cd-spelare lite kort? Är eventuellt själv spekulant på en likadan och vill gärna veta så mycket som möjligt om den. |
 |
|
|
Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts |
Posted - 2003/03/05 : 22:56:32
|
nja....faktiskt inte. Har precis beställt den och kommer att hämta den sista veckan i Mars. Jag har således köpt den olyssnad, efter alla positiva omdömen....Hoppas alltså att jag tycker lika som dem |
Artphotography |
 |
|
|
mcbiff
Member

218 Posts |
Posted - 2003/03/06 : 08:44:59
|
Ok. Men kommentera gärna när du fått den. |
 |
|
|
MartinN
Member

1333 Posts |
Posted - 2003/03/06 : 09:48:58
|
Hej
Hur skulle det vara med JMLab Mini Utopia ? En annan möjlighet är ju attbehålla B&W och sedan skaffa litet billigare stativare som JMLab Electra 916 eller någon SonusFaber (som kan säljas vid nästa flyttning).
Martin
|
 |
|
|
Neon Park
Member

1013 Posts |
Posted - 2003/03/06 : 10:18:50
|
Hej En högtalare som är väldigt trevlig är Sonus Faber Electa Amator 2,jag hade både Electrocompaniet 250R och EA2 ihop och det fungerade bra ihop.En annan högtalare som kanske skulle funka är Totem dom har fler modeller av klass. |
 |
|
|
Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts |
Posted - 2003/03/06 : 13:12:22
|
Jag är faktiskt lite inne på att sätta undan nuvarande 802:or tills jag får ett bättre lyssningsrum. Man får väl inte så mycket för dom fast det är en mycket kompetent högtalare!! Drömstativaren är nog SF Cremona Auditor -verkar ju vara hur läcker & bra som helst, men den är över budget ny och finns klart inte beggad. Totem har jag lyssnat på och tyckt väldigt bra om, en klar kandidat. En annan som jag också tycker om är Amphions senaste Argon - helt annorlunda mot Totem, men den grymma 3d kännslan i Amphion är imponerande tycker jag. JM mini utopia är ju enligt alla en superhögtalare, men jag har lyssnat och var faktiskt inte överförtjust - tyckte bättre om den betydligt billigare Amphionen...
|
Artphotography |
 |
|
|
Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor

1218 Posts |
Posted - 2003/03/06 : 15:16:42
|
Piega c10, fast de är ju stora förstås... men gillar din sämre hälft aluminium så är det ett säkert val. vill du ha mindre glutta på c2.
visst ja... låter mumsmums
sayonara |
Beethoven wrote music though he was deaf. He was so deaf he wrote loud music. |
 |
|
|
Brosk
Member

426 Posts |
Posted - 2003/03/06 : 20:38:34
|
Det är långt ifrån alla bra högtalare som låter bra på låga nivåer, inte minst stativare kan behöva en miniminivå (en mini mini vaddå?) för att komma till liv. Sån är min uppfattning. ALR Jordan är en högtalare som fått omnämnande att fungera bra på låga nivåer - det nämns ofta i recensioner om det är så. Har själv inte hört dessa dock.  |
 |
|
| |
Topic  |
|