HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 finlir vid låg ljudnivå
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2003/03/05 :  22:07:44  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Har flyttat till lägenhet med "pappväggar" och kommer inte att kunna spela musik med ljudnivå som jag är van vid. Dock vill jag givetvis kunna fortsätta att njuta av god ljudåtegivning vid låga nivåer.
Vilka högtalare passar för detta? Idag har jag B&W 802 SIII, men de är helt enkelt för stora och fick - WAF och är bannlysta!
Slutsteg: Electrocompaniet AW 250 R
CD: Quad CDP99

Tips?

Artphotography

mcbiff
Member

218 Posts

Posted - 2003/03/05 :  22:17:59  Show Profile Send mcbiff a Private Message
Orelaterad fråga, men skulle du kunna kommentera din cd-spelare lite kort? Är eventuellt själv spekulant på en likadan och vill gärna veta så mycket som möjligt om den.
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2003/03/05 :  22:56:32  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
nja....faktiskt inte. Har precis beställt den och kommer att hämta den sista veckan i Mars. Jag har således köpt den olyssnad, efter alla positiva omdömen....Hoppas alltså att jag tycker lika som dem

Artphotography
Go to Top of Page

mcbiff
Member

218 Posts

Posted - 2003/03/06 :  08:44:59  Show Profile Send mcbiff a Private Message
Ok. Men kommentera gärna när du fått den.
Go to Top of Page

MartinN
Member

1333 Posts

Posted - 2003/03/06 :  09:48:58  Show Profile Send MartinN a Private Message

Hej

Hur skulle det vara med JMLab Mini Utopia ? En annan möjlighet är ju attbehålla B&W och sedan
skaffa litet billigare stativare som JMLab Electra 916 eller någon SonusFaber (som kan säljas
vid nästa flyttning).

Martin
Go to Top of Page

Neon Park
Member

1013 Posts

Posted - 2003/03/06 :  10:18:50  Show Profile Send Neon Park a Private Message
Hej
En högtalare som är väldigt trevlig är Sonus Faber Electa Amator 2,jag hade både Electrocompaniet 250R och EA2 ihop och det fungerade bra ihop.En annan högtalare som kanske skulle funka är Totem dom har fler modeller av klass.
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2003/03/06 :  13:12:22  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Jag är faktiskt lite inne på att sätta undan nuvarande 802:or tills jag får ett bättre lyssningsrum. Man får väl inte så mycket för dom fast det är en mycket kompetent högtalare!!
Drömstativaren är nog SF Cremona Auditor -verkar ju vara hur läcker & bra som helst, men den är över budget ny och finns klart inte beggad.
Totem har jag lyssnat på och tyckt väldigt bra om, en klar kandidat. En annan som jag också tycker om är Amphions senaste Argon - helt annorlunda mot Totem, men den grymma 3d kännslan i Amphion är imponerande tycker jag.
JM mini utopia är ju enligt alla en superhögtalare, men jag har lyssnat och var faktiskt inte överförtjust - tyckte bättre om den betydligt billigare Amphionen...

Artphotography
Go to Top of Page

Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor

1218 Posts

Posted - 2003/03/06 :  15:16:42  Show Profile Send Per a Private Message
Piega c10, fast de är ju stora förstås... men gillar din sämre hälft aluminium så är det ett säkert val. vill du ha mindre glutta på c2.

visst ja... låter mumsmums

sayonara

Beethoven wrote music though he was deaf. He was so deaf he wrote loud music.
Go to Top of Page

Brosk
Member

426 Posts

Posted - 2003/03/06 :  20:38:34  Show Profile Send Brosk a Private Message
Det är långt ifrån alla bra högtalare som låter bra på låga nivåer, inte minst stativare kan behöva en miniminivå (en mini mini vaddå?) för att komma till liv. Sån är min uppfattning. ALR Jordan är en högtalare som fått omnämnande att fungera bra på låga nivåer - det nämns ofta i recensioner om det är så. Har själv inte hört dessa dock.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.51 sekunder. Snitz Forums 2000