| Author |
Topic  |
|
|
obi
Member

87 Posts |
Posted - 2003/03/05 : 22:14:10
|
Är det någon som har hört denna stativare? jag var och lyssnade på SF:s billigare stativare concerto home idag och tyckte den lät riktigt bra, fast gillade inte det estetiska (reflexrör på framsidan) . Jag hoppas helt enkelt att Signum låter lika bra för den är betydligt snyggare 
 |
Edited by - obi on 2003/03/05 22:44:58 |
|
|
niklass
Member

508 Posts |
Posted - 2003/03/06 : 11:22:20
|
signum har väl fått lite blandade recensioner har jag för mig, det var ngn som inte tyckte att de var riktigt tillräckligt bra i den prisklassen och vissa som tyckte att föregångaren (minima amator) lät bättre fast att den kostade lite mindre, den är ju dock svår att få tag på nu för tiden eftersom det är några år sen den gick ur produktion.
som tur är så har jag två par av den modellen i min hemmabio :)
/n |
Denon 3600 | Audiovector M3 Signature XTZ A2-300 | AV3C signature | AV-surround till atmos-setup
|
 |
|
|
Timbre
Member

4608 Posts |
Posted - 2003/03/06 : 11:40:16
|
De få gånger jag har lyssnat på Signum har det känts som att de har en "nasal" ljudkaraktär. Kanske värt att kolla upp lite extra. |
 |
|
|
epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts |
Posted - 2003/03/06 : 12:16:24
|
Jag tycker att Minima Amator lät lite kyligt och kallt. Värmen upplevde jag som mycket bättre i Conserto, Conserino, EA mkI och mkII och även golvarna vad nu dom heter.
...så visst går åsikterna lite isär, men så är det med subjektiva omdömmen! ;-)
// Pär E |
 |
|
|
bliss
Member

681 Posts |
Posted - 2003/03/06 : 12:53:55
|
| Jag har ett par Signum. Jag är otroligt nöjd med dessa. Mina alternativ var MD Monk, Dynaudio Contour 1.3MkII. I sista sekund valde jag Signum. Signum har en bra bas och jag anser inte att en subba är nödvändigt. Tycker att det är en trevlig högtalare för all musik, men som kommer till sin absoluta rätt när det gäller soft "halvakustisk" musik a la Zelmani, Cassidy, Jones etc. Det är möjligt att den är "nasal", som Timbre säger, men det var, om jag inte missminner mig, i jämförelse med EA II för dubbelt så mycket pengar. |
Oh by the way, which one's Pink? |
 |
|
|
obi
Member

87 Posts |
Posted - 2003/03/06 : 17:52:18
|
Niklass: Tycker att du borde gå över till 2-kanal så du kan avara ett par till mig 
Bliss: Vad fick du ge för dina Signum? Vad driver du dom med för elektronik? |
 |
|
|
bliss
Member

681 Posts |
Posted - 2003/03/06 : 19:53:57
|
| obi: Jag gav 22.000:- med stativ. Värt varenda krona tycker jag. Jag har ett rega cursa försteg och två rega maia slutsteg som jag bi-ampar med. Jag kör VdH the wind till högtalarna och billigare VdH till resten. Av det kan du kanske läsa ut att jag prioriterar en helhetsbild av musiken, men tro mig...det finns gott om detaljer i ljudet samt en fin bas. Fokus på helheten dock. Men önskar du lyssna på telefoner som ringer i kontrollrum eller baskaggepedaler som inte blivit smorda på länge så ska du nog kolla efter ett annat alternativ. |
Oh by the way, which one's Pink? |
 |
|
| |
Topic  |
|