Tänkte höra om det finns några som har lite råd elle goda tips att ge dåjag tänkte byta ut min gamla HK 640 mot en lite bättre förstärkare. Jag har funderat lite på en Primare I20 eller kanske en Arcam A75plus. Har även fått ett erbjudande om att köpa en S.A.T Amlifix i bra skick för 11000kr. Jag har inte provlyssnat på något ännu men tänkte höra om det finns någon som har någon koll på dessa eller kanske några andra förslag i denna prisklass? Tackar på förhand för många bra svar
Jag har hört en A75, vet dock inte om det var +-versionen... Då hörde jag den hursomhelst bi-ampat med en P75 till ett par Audiovector M3 Signature-högtalare... JAG tyckte att det lät ganska tamt & tråkigt tyvärr. S.A.T. Amplifix har jag hört ett par gånger, men har aldrig blivit så hemskt imponerad. Men, det var för längesedan för att jag ska kunna ge vettiga beskrivningar på HUR det lät & VAD som var fel. JAG gillar Cyrus förstärkare... De är neutrala & kvicka, vilket passar mig bra... MIN nästa uppgradering kommer dock bli CD-spelaren... & då kommer jag byta till en Cyrus Quattro eller Quad 99CDP, som man kan koppla in ett slutsteg direkt till. Slutsteget kommer troligtvis då bli ett Quad 909pwr för 11900kr. Anledning till att jag skrev det är att jag tror att det är en bättre väg att gå... Quad 909 BÖR vara bättre än de allra flesta integrerade i samma prisklass, men jag är INTE säker och har INTE på långa vägar provat allt som finns i den prisklassen.
//Jakob
Hifi handlar inte om att veta - det handlar om att känna.
quote:Quad 909 BÖR vara bättre än de allra flesta integrerade i samma prisklass
Frågan är den variabla utgången på 99 CD-P håller måttet. Rekommenderar dig verkligen att jämföra med ett riktigt försteg. CD rakt in i slutsteget med en variabel utgång är inte alltid lyckat.