Min käre far har en några år gammal Sony dvd, kan inte modellnamnet men den verkar vara välbyggd. Nu är det så att jag vill titta på film ibland och i mitt enkla hushåll finns varken video eller dvd. Då jag ändå är i tankarna att uppgradera min marantz 6000ki till något bättre. Kanske att köpa en separat DA och byta med min far och köra Sony dvd´n som transport är en praktisk idé? Vad tror ni? Farsan som aldrig ser på film lyste upp när jag kom med förslaget, den gamle HiFi-räven
Tycker jag låter som en helt förträfflig ide. För ofta så är det just da-omvandligen som är sämre i dvdspelare och om det är den dvd från sony som heter 715 så kan jag verkligen rekommendera detta. MvhKristofer
Har precis samma tankar själv - har en Pioneer DV-646 hemma och tänker låna hem Harmony Design DA9 om ett par veckor, när mina nya högtalare kommit
Du kan söka efter tråden (sök på D/A-omvandlare) och se vad folk sa och tyckte. Det sades bl.a. att det funkar sämre med DVD-spelare som transport än en CD-spelare, pga att DVD-spelare trycker ut 48KHz istället för 44 på den optiska utgången. Vet inte hur det stämmer, men det kan vara värt att kolla upp...kan återkomma med intryck när jag testat DA9:an!
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!