HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 dvd som transport?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

kentkreitler
Member

654 Posts

Posted - 2003/03/06 :  10:20:33  Show Profile Send kentkreitler a Private Message
Min käre far har en några år gammal Sony dvd, kan inte modellnamnet men den verkar vara välbyggd. Nu är det så att jag vill titta på film ibland och i mitt enkla hushåll finns varken video eller dvd. Då jag ändå är i tankarna att uppgradera min marantz 6000ki till något bättre. Kanske att köpa en separat DA och byta med min far och köra Sony dvd´n som transport är en praktisk idé? Vad tror ni?
Farsan som aldrig ser på film lyste upp när jag kom med förslaget, den gamle HiFi-räven

Almost cut my hair

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2003/03/06 :  11:07:43  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Tycker jag låter som en helt förträfflig ide. För ofta så är det just da-omvandligen som är sämre i dvdspelare och om det är den dvd från sony som heter 715 så kan jag verkligen rekommendera detta. MvhKristofer
Go to Top of Page

kentkreitler
Member

654 Posts

Posted - 2003/03/06 :  11:36:21  Show Profile Send kentkreitler a Private Message
Kan mycket väl vara 715, den heter iaf nåt på sjuhundra har jag för mig.

Almost cut my hair
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/03/06 :  18:39:35  Show Profile Send Ayn a Private Message
Har precis samma tankar själv - har en Pioneer DV-646 hemma och tänker låna hem Harmony Design DA9 om ett par veckor, när mina nya högtalare kommit

Du kan söka efter tråden (sök på D/A-omvandlare) och se vad folk sa och tyckte. Det sades bl.a. att det funkar sämre med DVD-spelare som transport än en CD-spelare, pga att DVD-spelare trycker ut 48KHz istället för 44 på den optiska utgången. Vet inte hur det stämmer, men det kan vara värt att kolla upp...kan återkomma med intryck när jag testat DA9:an!

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000