Beg kan du hitta riktiga Marantz pärlor för den summan. Köp gärna på dig en CD 17 MKII för 4-6k. Superljud för sin prisklass. Har mindre erfarenhet av Denons prylar.
Denon interpolerar till 20 bitar innan omvandling medans Nad använder en 24-bitars omvandlare som en 16-bitars. Det är typ det som är skillnaden. Ljudet är det inte så förfärligt stor skillnad på. Tycker Denons spelare är bra användarmässigt förutom att de har ett mycket bra ljud.
541 har en varmare ljudklang. Ljudet känns lite slutet och odetaljerat tycker jag. 1450 gillar jag. Den uppskattar du om du gillar en fyllig men ändå detaljerad och lite sval återgivning. Sen är den ju otroligt mycket snyggare än Nad:en, särskilt i guld...
Nej, jag kan som gammal ägare till en DCD 1550AR (Storebror)att det enda som kan slålite fel med Denonens ljud är att det kan låta sval med deras egna förstärkare, men det hänger på högatalaren! Och i ditt fall med denna varmare Dali Evidence högtalare, så skulle jag klart välja Denonen för Naden,Jag körde ihop Denon DCD 1550AR och PMA 1500R,med ett par Dali Evidence 470. Och det låter i mina öron helt underbart för pengarna!