Jag har en 2 kanals förstärkare (Primare I20)& Audiovector m1 Super. Tänkte att bygga också ett hemmabiosystem. Normalt måste jag köpa en AV reciever 1 Center & 2 backhögtalara och köppla Av recievers front pre out med Primare för att driva mina fronthögtalare. Min fråga är: behöver jag en AV reciever eller existera en andra altenativ? 3-kanals slutsteg eller activa högtalare som man kan koppla direct på DVD?. Är inte mycket intresserad av Homecinema men jag vill ha det :-)
Om jag köpa 2 aktiva högtalare + center & Sub och koppla dem direct till DVD och frön DVD preout gå till Primare I20 för att driva mina frönta ska det funkar?
Jag kör på liknande sätt jag har kopplat frontarna direkt från DVDn till mitt försteg. Bak och center går via en diy-passiv 3-kanals volymkontroll direkt in på slutsteget.
Sen ställde jag in volymen med testtonen från DVDn. Duger gott åt mig, är ingen hemmabiofreak.
Don't go to heaven 'Cause it's really only hell - RJD
Jag har en Sony DVD 535 Volymkontroll är en diy passiv historia med alps-pottar Linn kolektor som försteg Linn Av5125 (5 kanaler) som slutsteg Men jag ska köpa ett till slutsteg som jag bara använder till bakkanalerna, så kan jag bi-ampa mina högtalare.
Don't go to heaven 'Cause it's really only hell - RJD