HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Kombinera 2 kanals Amp med 3 kanals för Hemabio?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

motionsync
Member

121 Posts

Posted - 2003/03/06 :  20:59:38  Show Profile  Visit motionsync's Homepage Send motionsync a Private Message
Jag har en 2 kanals förstärkare (Primare I20)& Audiovector m1 Super.
Tänkte att bygga också ett hemmabiosystem.
Normalt måste jag köpa en AV reciever 1 Center & 2 backhögtalara och
köppla Av recievers front pre out med Primare för att driva mina fronthögtalare.
Min fråga är: behöver jag en AV reciever eller existera en andra altenativ? 3-kanals slutsteg eller activa högtalare som man kan koppla direct på DVD?. Är inte mycket intresserad av Homecinema men jag vill ha det :-)

Om jag köpa 2 aktiva högtalare + center & Sub och koppla dem direct till DVD och frön DVD preout gå till Primare I20 för att driva mina frönta ska det funkar?

"Trust only your own ears!"

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2003/03/07 :  08:19:23  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Duå förmodar jag att du har en dvd med inbyggd processor för attdriva DD och,eller DTS? I så fall så skulle det förmodligen kunna funka.MvhKristofer
Go to Top of Page

Krokodilen
Member

169 Posts

Posted - 2003/03/07 :  08:50:05  Show Profile Send Krokodilen a Private Message
Jag kör på liknande sätt jag har kopplat frontarna direkt från DVDn till mitt försteg. Bak och center går via en diy-passiv 3-kanals volymkontroll direkt in på slutsteget.

Sen ställde jag in volymen med testtonen från DVDn. Duger gott åt mig, är ingen hemmabiofreak.

Don't go to heaven
'Cause it's really only hell - RJD
Go to Top of Page

motionsync
Member

121 Posts

Posted - 2003/03/07 :  13:29:20  Show Profile  Visit motionsync's Homepage Send motionsync a Private Message
whiskyman: Jag har en dvd med inbyggd processor för attdriva DD och,eller DTS men hur ska jag gjöra det.?

Krokodilen: vad är din setup??

"Trust only your own ears!"
Go to Top of Page

Krokodilen
Member

169 Posts

Posted - 2003/03/10 :  18:10:55  Show Profile Send Krokodilen a Private Message
Jag har en Sony DVD 535
Volymkontroll är en diy passiv historia med alps-pottar
Linn kolektor som försteg
Linn Av5125 (5 kanaler) som slutsteg
Men jag ska köpa ett till slutsteg som jag bara använder till bakkanalerna, så kan jag bi-ampa mina högtalare.

Don't go to heaven
'Cause it's really only hell - RJD
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000