| Author |
Topic  |
|
nikce
Starting Member
1 Posts |
Posted - 2003/03/18 : 04:18:18
|
DasIch:
Har du lyssnat på In My Rosary, som jag rekommenderade? :) Lite enformig, men trevlig musik, ganska dyster. |
:) |
Edited by - nikce on 2003/03/18 04:25:07 |
 |
|
|
dole
en Harley day!

1656 Posts |
Posted - 2003/03/18 : 14:04:42
|
aolite quote: Det blir mest norsk svartmetall. Kanske inte har något med HiFi att göra...
Dimmu Borgir`s: Puritanical euphoric misanthropia använder jag som test skiva
Annars musik ska variera i tempo annars är den inte intressant. Det är det som är kul när det är dynamiskt.
Hatar Rix och megapol         . |
--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu |
 |
|
|
dole
en Harley day!

1656 Posts |
Posted - 2003/03/18 : 14:10:47
|
Absoluta hat objekt: Bruse Springseen, Tomas Ledin, Peter Le´mark Ulf Lundell, Attack, Free style, Roxette   Mr Musik. Abolut Musik, Svenska hits, osv   Dansband är så dåligt att det inte uppfuningts något ord för än.   
|
--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu |
 |
|
|
DasIch
Starting Member
36 Posts |
Posted - 2003/03/18 : 14:41:53
|
Nikce:
Ännu har jag inte lyckats lyssna på dem, men jag skall givetvis försöka göra det. |
Objektivist |
 |
|
|
Johansson
var e mitt Pass?

606 Posts |
Posted - 2003/03/18 : 20:36:51
|
En del av det jag lyssnar på:
Nick Cave, Kjell Höglund, Torsson, Euskefeurat, Bo Kaspers, Fred Åkerström, Cornelis, Paul Simon, Lisa Ekdahl, Jewel, Svenne Rubins, Noicemakers, Leonard Cohen, Diana Krall, Belle and Sebastian...
Plus en massa blues, bla Albert Collins, John Lee Hooker, Roffe Wikström, Baba Blues, Eric Bibb, Kim Wilson, BB King, Buddy Guy, Taj Mahal, Albert King, Keb Mo. Många av bluesplattorna är köpta efter tips på forumet, så en del är numera bara hyllvärmare. De flesta är dock riktigt bra, så dom har jag skaffat fler skivor av.
Sen har jag några ströskivor med jazz och klassiskt, inget jag riktigt fastnat för än.
Det som faller bort direkt är mainstream, hiphop och hårdrock med sångare som sjunger som om dom vore kastrerade (typ Kiss, Iron Maiden o.dyl). Jag får ofta mycket förutfattade meningar om en person ifall denne har en bunt Mr Music-skivor i bilen, jag ska försöka bättra mig på den punkten... 
Mitt absoluta favoritinstrument är faktiskt dragspel. Säg vad ni vill, men enligt mig så finns det inget som klår en bra polka.
//Johansson - In ey nutshell... |
Bättre tiga och tas för idiot än tala och undanröja alla tvivel... |
 |
|
|
mr. Triatic
Member

1477 Posts |
Posted - 2003/03/18 : 21:03:17
|
det pendlar mellan Diana Krall och Dimmu borgir ungefär, rätt så bred smak mao. ..egentligen allt utom dansband, vilket jag skyr likt pesten! för att nämna andra till ovan nämnda; heather nova norah jones manu chao tricky dolly parton goldfrapp dub sweden --underbart! moby sophie zelmani --givetvis.. basement jaxx uscb allstars morcheeba --saknar motstycke! afterlife talvin singh nightwish tchaikovsky massive attack the avalanches pearl jam roni size marie fredriksson linkin park portishead --ligger mig varmt om hjärtat! thin lizzy mary j blige weeping willows teddybears sthlm skunk anansie the creeps di leva --superbra! röyksopp the ark 311 jakob hellman blondie alien ant farm --shysst sound. kruder&dorfmeister lisa miskovsky slade bob marley åsa jinder dido infinite mass gorillaz ennio morricone garbage enya ted gärdestad edenbridge depeche mode robyn hooverphonic macy gray
..för att nämna några.. 8-)
|
Livet är för kort för mono |
Edited by - mr. Triatic on 2003/03/18 21:08:07 |
 |
|
|
mr. Triatic
Member

1477 Posts |
Posted - 2003/03/18 : 21:13:15
|
att avsky reklamradiostationer och dansband verkar vara en genomgående uppfattning i dessa kretsar, eller? det är definitivt inte bara jag.. 8-) tur att jazzen inte räknas till dansbandsmusik iaf.. |
 |
|
|
redestad
Member

264 Posts |
Posted - 2003/03/18 : 22:36:51
|
He he, ja jag kan bara sälla mig till er andra som avskyr reklamradio i Sverige överlag och dansband sen... vad menas? BLÄ!!! Det är ju även lätt att bli galen av för mycket M- och ZTV, fy f-n så mycket vidrig talanglös "populärmusik" där spelas där yta och image verkar vara det ända som betyder något, suger piss och cappuchino i mina högst subjektiva öron :-)
Bra sagt förresten dole!!! Garvade instämmande när jag läste ditt bitska inlägg, härligt. Och självfallet är jazz inte dansbandsmusik, jazz är ju bra... |
 |
|
|
matså
Semesterfirare

2705 Posts |
Posted - 2003/03/18 : 22:37:23
|
| Dansband? Ha det är inte riktig dansmusik. Nej riktig härlig dansmusik är med Ella, Armstrong, Duke Ellington eller någon annan med härlig jazzdansmusik. |
Min fotosida på flickr
|
 |
|
|
DasIch
Starting Member
36 Posts |
Posted - 2003/03/18 : 22:49:01
|
Vänner,
Dansar gör man bara till Sisters of Mercy - Logic och Billy Idol - Worlds forgotten boy. Möjligt att det också funkar till Kraftwerk eller And One, om man svalt mycket rusdryck. |
Objektivist |
 |
|
|
mr. Triatic
Member

1477 Posts |
Posted - 2003/03/18 : 23:06:38
|
..försök dansa till norsk svartmetall hehe...
|
 |
|
|
dole
en Harley day!

1656 Posts |
Posted - 2003/03/19 : 15:28:11
|
mr. Triatic
quote: ..försök dansa till norsk svartmetall hehe...
Epeleptik boogie   |
 |
|
|
srv
Member

377 Posts |
Posted - 2003/03/20 : 22:25:19
|
Fördöm inte ALLA reklamradiostationer! 106.7======> http://www.rockklassiker.se En station som föredömligt spelar MUSIK! Den enda kanalen jag lyssnar på. Honey Bee! SRV |
Texas Flood........ |
 |
|
Topic  |
|