HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 PSPICE
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Kydyl
Starting Member

30 Posts

Posted - 2003/03/08 :  10:33:08  Show Profile Send Kydyl a Private Message
Någon som har simulerat förstärkarkopplingar i Pspice kanske kunde hjälpa till med ett problem jag har. Jag hittar ingenstans där man kan ändra transistorernas parametrar (inimpedans, återkopplingsförhållande, strömförstärkningsfaktor, utadmittans samt B för en bipolartransistor och Up, Idss, brantheten samt utadmittansen för en FET transistor)

Jag behöver räkna ut den likströmsmässiga arbetspunkten samt förstärkningen vid sinusformad insignal. Detta har jag gjort för hand men vill gärna verifiera mina resultat.

Tilläggas bör kanske att detta inte är ett förstärkarsteg som skall användas till en förstärkare utan det är en uppgift i en elektronikkurs... även då detta inte påverkar problemet.

Confused by earlier errors.
Bailing out...

zvenzzon
Member

386 Posts

Posted - 2003/03/08 :  22:19:31  Show Profile  Visit zvenzzon's Homepage Send zvenzzon a Private Message
Är det Sune som plågar dig?
Go to Top of Page

Kydyl
Starting Member

30 Posts

Posted - 2003/03/09 :  14:44:12  Show Profile Send Kydyl a Private Message
jajamensan :)

Confused by earlier errors.
Bailing out...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000