Har funderat på att köpa ett par Qln 606 till bra pris. Skulle vilja veta vad ni som lyssnat på dessa tycker. Är dessa prisvärda? Dom kostar 6700kr Tacksam för svar M V H Fredde
Jag tycker att det priset verkar högt. Mina tidigare 612 kostade vid tillfället när jag köpte dem nya 12500. Jag tror att 606 kostade som nya c:a 8000:-. Halva det priset borde mer rimligt,dvs 4000:- men jag kan ju ha misstagit mig på priset för 606. MvhKristofer
Ganska öpnna i ljudbilden med en relativt snabb bas. Mellanregistret känns en aning tillbakahållet jämfört med bas och diskant. För 6700 känns det som ett bra köp! /bjarne
De lät sådär halvbra när jag provlyssnade för ett år sedan. Men för det priset är det nog ett prisvärt köp av golvare. Vad kostar Wharfedale 97 (heter den så?) numera? En del gillar kanske den bättre.
PS. Tänk vad du kan få för 6700 om du köper begagnat istället! Högtalare är väl den bästa begagnat-pryl som finns i hifi-världen. Skulle vara kablar som är bättre möjligtvis... Jag menar, det är ju bara en ljudmässig fördel om högtalaren har spelats under något år. Något åldrande kan man knappast tala om.