HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 trafo-surr ibland? framförallt vid kallstart?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

niklass
Member

508 Posts

Posted - 2003/03/10 :  13:17:11  Show Profile Send niklass a Private Message
Nu har jag en fråga igen.

Jag har ett litet problem med min stärkare det är en NAD av modellen t761.

Den har åkt till serviceverkstaden 2 ggr på lika många år och nu senast när den kom hem till mig igen så hörs det ett surr innifrån (jag misstänker att det är trafon)
Jag hade samma problem när jag precis hade köpt den men då gick det över efter en dag eller så sen dess har jag inte tänkt mer på det.

det är inte det där vanliga lilla 50 Hz surret som man kan höra ibland från apparater utan ett lite vassare surrande.

Ibland försvinner det när reläet slår till och stärkaren öppnar kanalerna ut till högtalarna och ibland försvinner det inte förrän jag har stängt av och på stärkaren några (upp till tio) ggr.

Jag finner självklart detta helt hysteriskt irriterande och är inte intresserad av att skicka iväg min stärkare igen då jag misstänker att detta kan vara ngn form av transportskada.

känner ni igen symptomen?
har ni ngn slags lösning?

/n

ps. om ni tycker att jag verkar förvirrad som faktiskt rekommenderar denna stärkare till folk här på forumet ibland så beror det på att jag förutsätter att jag har (återigen) köpt ett måndagsex. och att jag är mkt nöjd med den när den fungerar. ds.

Denon 3600 |
Audiovector M3 Signature XTZ A2-300 | AV3C signature | AV-surround till atmos-setup

cabasse
Member

114 Posts

Posted - 2003/03/10 :  13:28:23  Show Profile Send cabasse a Private Message
Vet inte vad det är som låter men spolar kan man tysta med lite plastspray.
Som gammal TV-tekniker har jag fått tyst på en och annan TV-apparat.

Vissa saker kan inte värderas i pengar.
Go to Top of Page

niklass
Member

508 Posts

Posted - 2003/03/10 :  13:37:34  Show Profile Send niklass a Private Message
ok är det sån "lack" som e på trafos från början?

var köper man det?
bör man ha några särskilda betänkligheter innan man sprutar det på saker eller är det safe?

/n

Denon 3600 |
Audiovector M3 Signature XTZ A2-300 | AV3C signature | AV-surround till atmos-setup

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000