Jag har ett litet problem med min stärkare det är en NAD av modellen t761.
Den har åkt till serviceverkstaden 2 ggr på lika många år och nu senast när den kom hem till mig igen så hörs det ett surr innifrån (jag misstänker att det är trafon) Jag hade samma problem när jag precis hade köpt den men då gick det över efter en dag eller så sen dess har jag inte tänkt mer på det.
det är inte det där vanliga lilla 50 Hz surret som man kan höra ibland från apparater utan ett lite vassare surrande.
Ibland försvinner det när reläet slår till och stärkaren öppnar kanalerna ut till högtalarna och ibland försvinner det inte förrän jag har stängt av och på stärkaren några (upp till tio) ggr.
Jag finner självklart detta helt hysteriskt irriterande och är inte intresserad av att skicka iväg min stärkare igen då jag misstänker att detta kan vara ngn form av transportskada.
känner ni igen symptomen? har ni ngn slags lösning?
/n
ps. om ni tycker att jag verkar förvirrad som faktiskt rekommenderar denna stärkare till folk här på forumet ibland så beror det på att jag förutsätter att jag har (återigen) köpt ett måndagsex. och att jag är mkt nöjd med den när den fungerar. ds.