HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Jag börjar allvarligt tappa förståndet.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/03/10 :  19:27:48  Show Profile Send brumel a Private Message
Puh!
Det var ju kul att det inte var ett felköp, din MF stärkare.
Men jag blir ändå nyfiken vad det var för 70 kr kablar som förstörde din eftermiddag.

Hmm vi får starta en gissningslek. Supra, nja knappast. Tara labs, nej inte den heller. Van den Hul. Absolut inte.
Nej, jag kan inte komma på det...

Hifiarkeologen
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/03/10 :  19:41:33  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Jaaaa!

Gå och läs på kabeln så vi får ett namn på risig diskant!

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

j.persson
Me, Myself & I !!

549 Posts

Posted - 2003/03/11 :  09:36:58  Show Profile Send j.persson a Private Message
Till och med jag blir nyfiken på vad det är för kabel som ställer till det så! Vilket är väldigt ovanligt för att vara jag.

Det kan ju inte vara RG-62 heller, den är nämligen inte så dyr som 70 kr metern, snarare 6 kronor metern...

mvh
Jonas Persson
Go to Top of Page

matson
formerly known as...

1617 Posts

Posted - 2003/03/11 :  09:54:27  Show Profile Send matson a Private Message
Jag har haft exakt samma upplevelse med den billigaste TaraLabs kabeln!
(Sen dess håller jag mig ifrån mångtrådiga högtalarkablar)

Mvh
Go to Top of Page

j.persson
Me, Myself & I !!

549 Posts

Posted - 2003/03/11 :  10:11:10  Show Profile Send j.persson a Private Message
???

Hade för mig att Tara Labs var enkeltrådig?

mvh
Jonas Persson
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/03/11 :  10:17:04  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
Nu har jag inte kabeln kvar hemma men om jag inte tar fel så var det en Audioquest kabel. Men jag kan kolla upp det närmare med min polare.

Give me my medal because I bleed for it.
Go to Top of Page

matson
formerly known as...

1617 Posts

Posted - 2003/03/11 :  10:21:48  Show Profile Send matson a Private Message
J.Persson: Nej, jag tror att det bara är dom dyrare med RSC-"teknologi"() som är enkeltrådiga.
Det var någon vit kabel för kanske 30 spänn metern som var så kass.

Mvh
Go to Top of Page

j.persson
Me, Myself & I !!

549 Posts

Posted - 2003/03/11 :  10:31:04  Show Profile Send j.persson a Private Message
Matson:
Jaså, jaha. Jag hade iallafall en billig (hmm) Tara labs en gång med enkelledare, Prism nånting tror jag den hette. Orsakade en hörbar diskantsänkning, vilket troligen berodde på mycket hög induktans.

Ledarna var dessutom tjocka och oböjliga och nästan omöjliga att tvinna runt varandra. Rena brumfällan alltså. Riktigt skräp är vad jag kallar kabeln idag.

På den tiden, då jag köpte den, gick jag dock på försäljarens argument om att man "behövde" bra kablar för att "få ut" det mesta ur sin anläggning. (Han beskrev dock inte den ljudande skillnaden.)

mvh
Jonas Persson
Go to Top of Page

matson
formerly known as...

1617 Posts

Posted - 2003/03/11 :  10:45:08  Show Profile Send matson a Private Message
Klara hette skräpet jag hade. Säljs fortfarande såg jag nu....

Mvh
Go to Top of Page

j.persson
Me, Myself & I !!

549 Posts

Posted - 2003/03/11 :  10:51:24  Show Profile Send j.persson a Private Message
Matson:
Aha! Du pratar om högtalarkabel! Jag pratar om signalkabel!
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/03/11 :  11:15:38  Show Profile Send ekman a Private Message
klara har jag i garderoben =) bra kabel...
Go to Top of Page

binmarv
Member

403 Posts

Posted - 2003/03/11 :  17:42:23  Show Profile Send binmarv a Private Message
Jag vet precis vad du snackar om. Har en Arcam FMJ-cd till mina Audiovector. Lyssnade på alla Arcams cd-modeller och det är som du säger att med A85:an blir S-ljuden tydligare. Jag provade även med enbart cd och andra förstärkare, liksom monoblock. Arcam är ljusa i sig själva, vilket jag gillar. Men med A85:an kan det bli övertydligt. Det jag kom fram till var att kombinationen med andra förstärkare gjorde S-ljuden mindre påtagliga, dock med en del färgning. Det finns dock andra kombinationer av förstärkare som avhjälper S-ljuden utan färgning från din cd. Men ta hem och låna. Arcam gör förbaskat bra cd-spelare. Måste man inte ha allt i samma märke så kan man göra ett ordentligt lyft.

Lycka till !

Det man inte har i huvudet får man ha i öronen!
Go to Top of Page

binmarv
Member

403 Posts

Posted - 2003/03/11 :  17:43:50  Show Profile Send binmarv a Private Message
Glömde skriva att jag, liksom du, även kör med AQ-kablage. Det beror inte på dem i vart fall.

Det man inte har i huvudet får man ha i öronen!
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/03/11 :  18:28:36  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
>binmarv

Jag vet inte om du läst hela tråden så noga, men mitt problem är nu avhjälpt. Det var en sunkig 70krs högtalar kabel som var boven.

jag har inte heller någon arcam cd, den var bara lånad, precis som A85:an. Vad jag egentligen hörde när jag hade panik över S-ljuden var bara att Musical Fidelity A3.2 är betydligt kinkigare på högtalarkablar än vad Arcam A85 är.

Nu sitter jag åter med mina dyrare Audioquest kablar och min musical fidelity A3.2 stärkare, och är nöjd. Ingen tillstymmelse av konstiga S-Ljud.

Det enda jobbiga är att jag just nu är utan signalkälla. Har beställt en Musical Fidelity 3.2 cd, men den kommer inte förrän på Torsdag(förhoppningsvis). Så jag sitter mest och biter på naglarna och är otålig just nu.. Fan vad jag hatar att vänta!

Jag bryr egentligen inte mig om att köra samma cd och stärkare, men jag tyckte att musical fidelitys 3.2 prylar passade mycket bra ihop, både design och ljudmässig, plus att jag slipper flera fjärrkontroller. Så det fick bli så.

Give me my medal because I bleed for it.

Edited by - Akhenaton on 2003/03/11 18:33:46
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000