Author |
Topic  |
|
AndersA
Starting Member
13 Posts |
Posted - 2003/03/11 : 09:40:43
|
Jag har hittat en begagnad Thule IA-150b som jag är spekulant på. Tyvärr har jag inte haft tillfälle att lyssna på någon ännu. Finns det någon som har lyssnat på den och har synpunkter? Vad har den fått för betyg i pressen? Den har balanserade ingångar, betyder det att jag bör använda en balanserad CD eller funkar det bra med en "vanlig" också?
/Anders |
|
Jadde
Member

1166 Posts |
Posted - 2003/03/11 : 10:51:58
|
har haft en thule ia150b samt cd150b, körde dem både balanserat och obalanserat. ingen större skillnad tyckte jag. |
 |
|
AndersA
Starting Member
13 Posts |
Posted - 2003/03/11 : 11:05:06
|
Var du nöjd med din förstärkare? Kan du rekommendera den? Vad använde du för högtalare?
/Anders |
 |
|
Jadde
Member

1166 Posts |
Posted - 2003/03/11 : 12:10:28
|
den var helt ok. körde den med ett par dynaudio contour 1.1. fungerade fin fint. hade dock ett taskigt rum. |
 |
|
Gebex
Member

884 Posts |
Posted - 2003/03/11 : 13:01:38
|
Jag har själv testat att köra Thule balanserat och obalanserat och jag måste säga att den balanserade driften var mycket bättre än den obalanserade. Thule är kända just för att erbjuda billig balanserad drift. |
 |
|
Merkurius
Member

1750 Posts |
Posted - 2003/03/11 : 13:14:02
|
Måste verkligen instämma med föregående talare. Min kusin kör med Thule grejor och Jamo concert 11 (för övrigt låter det för ljust för min smak). Där är det verkligen natt och dag om man jämför ballat med oballat, till den ballade kopplingens fördel. |
 |
|
AndersA
Starting Member
13 Posts |
Posted - 2003/03/11 : 13:26:13
|
Ok, det stämmer bra överens med vad H&M tyckte i sin test för några år sedan. Jag var och kollade på biblioteket på lunchen.... Vad finns det för CD-spelare i rimlig prisklass som är balanserade? Thule, Primare, Cdfix....vad mer? |
 |
|
PP
Starting Member
43 Posts |
Posted - 2003/03/11 : 15:13:14
|
Vincent? |
::: Helt grön på området ::: |
 |
|
Wolfie
Member

752 Posts |
Posted - 2003/03/11 : 15:32:06
|
Me äger Thule grejjer för tillfället. Dock inte något som är balanserat.
Den stärkare som jag har heter IA100, CDn CD100. Låter neutralt och trevligt, ytterst lite åt det mörkare hållet. Vad jag saknar är dock lite drag (strömstyrka). Thule´s förstärkare som jag lyssnat på tenderar ibland att låta lite tråkigt, men dock väldigt korrekt. Jag kan tänka mig att Thule IA150b är lite roligare än den jag har.
CD-spelare däremot är de väldigt bra på. Så om jag ska rekomendera en spelare till dig så är det klart Thule´s spelare. CD100b är inte dum alls, digit ännu trevligare. Men vad jag skulle satsa på om jag var du är nog ändå deras DVD spelare (den med DAC). Den ska tydligen vara jäkligt bra.
Sen finns ju förståss Vincent´s spelare, som jag tyvärr inte fått tillfälle att lyssna på.
Ett annat favoritmärke vad gäller CD-spelare är Micromega. Deras gamla DUO CD2.1 är trevlig, men svår att få tag på.
Teac´s spelare går inte heller av för hackor. Finns för övrigt en Teac P-700 transport till salu här i Värmland (Kil om jag inte minns fel). Har lyssnat på dem med en Sentec DiAna DAC och det lät inte fy skam.
Cdfix som du nämnde är en kanonspelare! Svårt att hitta något bättre för pengarna, kanske därför den är så dyr begagnad? ;)
Hoppas att jag gett någon hjälp. |
Ingen ordning utan kaos! |
 |
|
|
Topic  |
|